Avatar billede madsdj Nybegynder
01. maj 2006 - 13:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

2.5" harddisk - 5400 vs. 7200 rpm - Links til tests

Jeg skal skifte min 40gb harddisk ud, men ved ikke om jeg skal vælge et drev på 5400 eller 7200 rpm. Kan se mange, der spørger om dette i diverse fora (inkl. eksperten.dk), men oftets er der stor uenighed omkring forholdet mellem batterilevetid, støj og ydelse.

Jeg er således ligeså meget i tvivl nu, som før jeg gik i gang med at lede. Findes der ingen saglige artikler/tests, der tager netop dette emne op? Skulle der i øvrigt være nogen, der har fundet den perfekte harddisk på 80/100 gb (billig, støjsvag, højtydende og strømbesparende), så sig endelig til :-)

mvh.
Mads
Avatar billede huset Praktikant
01. maj 2006 - 13:29 #1
Hvad vil du vide?
Avatar billede huset Praktikant
01. maj 2006 - 13:32 #2
http://www.laptoplogic.com/resources/detail.php?id=16

Denne, men den er fra 2005.

I dag leveres mange maksiner med 7200RPM, disse vil altid give mere resonans end en HDD med 4200. De hurtige diske er optimale ved fil ripping, overførsel af store filer osv osv.

Hvad angår strømmen, så er det ikke noget du skal tænke på små kontra store diske.
Avatar billede madsdj Nybegynder
01. maj 2006 - 14:13 #3
Ja, det var sådan noget lignende jeg ledte efter. hmm... det ender nok bare med jeg nøjes med en 5400... takker
Avatar billede huset Praktikant
01. maj 2006 - 14:23 #4
Velbekomme du