Avatar billede skringstrup Praktikant
01. maj 2006 - 11:12 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

LinkSYS Wireless/G ADSL gateway with SRX200

Jeg er den lykkelige ejer af LinkSYS Wireless/G ADSL gateway with SRX200 - der er bare et lille problem - jeg kan ikke finde ud af om jeg kan bruge den egentlig - jeg har DSL TDC proff. det er jo fint nok men der er bare ikke mindre end 3 forskellige apperaturer der skal op for at det kan fundgere, den almindelige skillefilter - et modem og en speedbooster. Er der mon nogen der aner om jeg overhovedet kan bruge sådan en erstatning ting - og i så fald hvordan det skal sættes op...................
Avatar billede kenp Novice
01. maj 2006 - 23:06 #1
ja du kan sagtens bruge den... du skal bare ikke have en router på fra tdc hvis du har det.
Avatar billede skringstrup Praktikant
02. maj 2006 - 06:32 #2
Ja men hvordan skal jeg så sætte det sammen - syntes ikke jeg kan få det til at hænge sammen - den tdc så kalder router er det den store monster - eller er det speedbooster - det er klart nok ikke skillefilteret
Avatar billede kenp Novice
02. maj 2006 - 08:45 #3
Er du sikker på at du har en router på i forvejen? det er nemlig ikke sikkert.
Avatar billede skringstrup Praktikant
02. maj 2006 - 09:08 #4
Når  jeg går på tdc hjemmeside kan jeg se at det jeg har er: en adsl modem og skillefilter og en standard router Efficent Speedstream 578. Så det må jeg jo have ................................
Avatar billede kenp Novice
02. maj 2006 - 09:50 #5
Det du så skal det er at se om du har ip-adresse automatisk fra TDC eller en du selv skal indtaste...

for du behøver ikke have den efficent router på. så skal du bare ind og og sætte din nye op til enten at få ip-adresse automatisk eller du selv skal taste oplsyningerne ind.
Avatar billede skringstrup Praktikant
02. maj 2006 - 10:27 #6
Ok ja men det skulle jo være en smal sag så - jeg hsr en DHCP tildelt ip. Det ville bare være så lækker hvis jeg kan få det til at virke. Nu vi er ved det så har jeg 2 printere som jeg bruger printserver til - og nu siden jeg har fået tdc bredbånd (havde tidligere cybercity) kan jeg ikke få mine printservere til at hoppe på det er bare sådan et par små Iogear USB trådløs - så lurede jeg på om jeg skulle ind og ændre på SSID i printserver hedder den ANY i router linksys og router kører på kanal 9 og printserver 6..................det skal da være ens ikke
Avatar billede kenp Novice
02. maj 2006 - 11:10 #7
jo så burde det være en smal sag at få det til at virke.

ja du skal ind i printserver og sætte den til korrekt SSID, kanal og kryptering.
Avatar billede skringstrup Praktikant
02. maj 2006 - 11:26 #8
Ok det prøver jeg - må jeg pinge dig igen hvis det går i kage for mig
Avatar billede kenp Novice
02. maj 2006 - 11:29 #9
Ja selvfølgelig :)
Avatar billede skringstrup Praktikant
03. maj 2006 - 12:19 #10
Blot for orienteringens skyld så virker det ikke - ikke efter hensigten ihvertfald. Problemet er nk at der i den nye linksys også er en line ind. når der så ikke kommer kabel i der laver den bare en bro til delt forbindelse - så det var det ærgelig nok
Avatar billede kenp Novice
03. maj 2006 - 12:21 #11
Det burde altså virke.. har den ikke en WAN port også? fo rden har selvføgelig også et modem indbygget (hvordan du skal sætte det op ved jeg ikke)
Avatar billede skringstrup Praktikant
03. maj 2006 - 12:54 #12
http://www.tweakup.dk/article/738/dk/
modem hmmmm.........................rigtig godt spørgsmål
der er wan port JR11 - den jeg før kaldte line
Avatar billede kenp Novice
03. maj 2006 - 13:32 #13
Så skal du også pille dit modem fra. (ved ikke om du skal gøre noget speiclet for at sætte den til i opsætningen)