Avatar billede k.r Nybegynder
29. april 2006 - 11:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hjælp min computer siger ( Your computer is infected )

jeg har en rød satan der bliver ved med at komme og sige "your computer is infected" + ny startside `www.skymasters.biz?4289`
er der nogle der kan hjælp mig. dette lyder ikke nemt
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. april 2006 - 11:08 #1
Hent og installer denne scanner:
http://www.superantispyware.com/downloads/SUPERAntiSpyware1241.exe

Start programmet, klik på Check for updates, når det er opdateret, luk programmet og genstart i fejlsikret.

Start programmet, klik på Scan your Computer, sæt flueben i de drev der skal scannes.
(Fixed disk betyder harddisk)
Flyt prikken til Perform complete scan og klik på Næste, så kører scanningen.

Når den er færdig kommer der et vindue med en opsummering, klik på OK, klik så på næste og så på Udfør.

Der kommer et vindue med Quarantine and removal Complete, klik på OK, klik på Udfør.
Luk programmet, genstart normalt.

Start programmet igen, klik på Preferences, skift til fanebladet Statistics/Logs, i vinduet dobbeltklikker du på SUPERAntiSpyware Scan Log, den åbner i notesblok, kopier resultatet herind.

Download derefter denne:
http://danborg.org/spy1/HJT/hijackthis.exe
Kør Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede kimn Nybegynder
29. april 2006 - 12:14 #2
du kan også bruge Trendmicro med deres Housecall-funktion
Avatar billede k.r Nybegynder
29. april 2006 - 12:18 #3
det tog sin tid men jeg er stadig med

SUPERAntiSpyware Scan Log
Generated 04/29/2006 at 12:10 PM

Core Rules Database Version : 2904
Trace Rules Database Version: 1038

Memory threats detected  : 0
Registry threats detected : 3
File threats detected    : 66

WeatherBug
    [Daily Weather Forecast] C:\Programmer\Daily Weather Forecast\weather.exe
    C:\Programmer\Daily Weather Forecast\weather.exe
    C:\WINDOWS\Prefetch\WEATHER.EXE-0830DE9D.pf

Trojan.IE4321
    [Olympic] C:\Documents and Settings\kenneth\Application Data\sgrunt\IE4321.exe
    C:\Documents and Settings\kenneth\Application Data\sgrunt\IE4321.exe
    C:\WINDOWS\Prefetch\IE4321.EXE-2FD66B8C.pf

Trojan.Windows Installer
    [Windows installer] C:\winstall.exe
    C:\winstall.exe

Adware.Tracking Cookie
    C:\Documents and Settings\kenneth\Cookies\kenneth@cjultra21[1].txt
    C:\Documents and Settings\kenneth\Cookies\kenneth@hitbox[2].txt
    C:\Documents and Settings\kenneth\Cookies\kenneth@statcounter[1].txt
    C:\Documents and Settings\kenneth\Cookies\kenneth@adtech[1].txt
    C:\Documents and Settings\kenneth\Cookies\kenneth@sextracker[1].txt
    C:\Documents and Settings\kenneth\Cookies\kenneth@atdmt[2].txt
    C:\Documents and Settings\kenneth\Cookies\kenneth@doubleclick[1].txt
    C:\Documents and Settings\kenneth\Cookies\kenneth@ad[2].txt
    C:\Documents and Settings\kenneth\Cookies\kenneth@zedo[1].txt
    C:\Documents and Settings\kenneth\Cookies\kenneth@clicktorrent[1].txt
    C:\Documents and Settings\kenneth\Cookies\kenneth@www.anal-sexmovies[1].txt
    C:\Documents and Settings\kenneth\Cookies\kenneth@sc[2].txt
    C:\Documents and Settings\kenneth\Cookies\kenneth@advertising[1].txt
    C:\Documents and Settings\kenneth\Cookies\kenneth@track.adform[2].txt
    C:\Documents and Settings\kenneth\Cookies\kenneth@ad1.clickhype[1].txt
    C:\Documents and Settings\kenneth\Cookies\kenneth@mediaplex[1].txt
    C:\Documents and Settings\kenneth\Cookies\kenneth@cs.sexcounter[2].txt
    C:\Documents and Settings\kenneth\Cookies\kenneth@stat.onestat[2].txt
    C:\Documents and Settings\kenneth\Cookies\kenneth@image.masterstats[1].txt
    C:\Documents and Settings\kenneth\Cookies\kenneth@media.fastclick[2].txt
    C:\Documents and Settings\kenneth\Cookies\kenneth@1072379308[1].txt
    C:\Documents and Settings\kenneth\Cookies\kenneth@as1.falkag[1].txt
    C:\Documents and Settings\kenneth\Cookies\kenneth@cgi-bin[2].txt
    C:\Documents and Settings\kenneth\Cookies\kenneth@cgi-bin[1].txt
    C:\Documents and Settings\kenneth\Cookies\kenneth@adultfriendfinder[2].txt
    C:\Documents and Settings\kenneth\Cookies\kenneth@e2.emediate[2].txt
    C:\Documents and Settings\kenneth\Cookies\kenneth@ehg-lionsgate.hitbox[2].txt
    C:\Documents and Settings\kenneth\Cookies\kenneth@vip.clickzs[1].txt
    C:\Documents and Settings\kenneth\Cookies\kenneth@fastclick[2].txt
    C:\Documents and Settings\kenneth\Cookies\kenneth@counter12.sextracker[1].txt
    C:\Documents and Settings\kenneth\Cookies\kenneth@xxxcounter[1].txt
    C:\Documents and Settings\kenneth\Cookies\kenneth@ad.yieldmanager[1].txt
    C:\Documents and Settings\kenneth\Cookies\kenneth@geo.precisionclick[1].txt
    C:\Documents and Settings\kenneth\Cookies\kenneth@tribalfusion[1].txt
    C:\Documents and Settings\kenneth\Lokale indstillinger\Temp\Cookies\kenneth@adtech[2].txt
    C:\Documents and Settings\kenneth\Lokale indstillinger\Temp\Cookies\kenneth@mediaplex[1].txt
    C:\Documents and Settings\kenneth\Lokale indstillinger\Temp\Cookies\kenneth@track.adform[2].txt

Trojan.SpySheriff
    C:\Program Files\SpySheriff\base.avd
    C:\Program Files\SpySheriff\base001.avd
    C:\Program Files\SpySheriff\base002.avd
    C:\Program Files\SpySheriff\found.wav
    C:\Program Files\SpySheriff\heur000.dll
    C:\Program Files\SpySheriff\heur001.dll
    C:\Program Files\SpySheriff\heur002.dll
    C:\Program Files\SpySheriff\heur003.dll
    C:\Program Files\SpySheriff\notfound.wav
    C:\Program Files\SpySheriff\removed.wav
    C:\Program Files\SpySheriff\SpySheriff.dvm
    C:\Program Files\SpySheriff\SpySheriff.exe
    C:\Program Files\SpySheriff\Uninstall.exe
    C:\Program Files\SpySheriff
    C:\Documents and Settings\kenneth\Lokale indstillinger\Temp\26648.exe

Dialer.Yes Limited
    C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\dai.exe
    C:\Documents and Settings\kenneth\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\MicroPlugIn.lnk
    C:\Documents and Settings\kenneth\Dokumenter\MicroPlugIn.lnk
    C:\Documents and Settings\kenneth\Foretrukne\MicroPlugIn.lnk
    C:\Documents and Settings\kenneth\Menuen Start\MicroPlugIn.lnk
    C:\Documents and Settings\kenneth\Menuen Start\Programmer\MicroPlugIn.lnk
    C:\RECYCLER\S-1-5-21-1547161642-854245398-725345543-1004\Dc3.lnk
    C:\WINDOWS\Prefetch\DAI.EXE-24DDB755.pf

Dialer.InfoDialer
    C:\Documents and Settings\kenneth\Lokale indstillinger\Temp\2370.exe

------------------------------------------------------------------------------
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 12:16:06, on 29-04-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\lib\NMBgMonitor.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\TEXTware\HotKey\Twalink.exe
C:\Programmer\Wireless LAN Utility\SiWake.exe
C:\Programmer\Wireless LAN Utility\SISCFG.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\kenneth\Skrivebord\VIRUS\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = www.google.dk
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [BgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\lib\NMBgMonitor.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - Startup: Adobe Gamma.lnk = ?
O4 - Startup: PowerReg Scheduler.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: HotKey.lnk = C:\Programmer\TEXTware\HotKey\Twalink.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: SiWake.lnk = C:\Programmer\Wireless LAN Utility\SiWake.exe
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O15 - Trusted Zone: www.archiviosex.net
O15 - Trusted Zone: www.redfunny.com
O15 - Trusted Zone: www.sgrunt.biz
O15 - Trusted Zone: www.skymasters.biz
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://by110fd.bay110.hotmail.msn.com/resources/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1122041125062
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O20 - Winlogon Notify: WRNotifier - WRLogonNTF.dll (file missing)
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Automatic LiveUpdate Scheduler - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. april 2006 - 12:25 #4
Der er lige disse addresser som jeg er nødt til at spørge om du kender:

O15 - Trusted Zone: www.archiviosex.net
O15 - Trusted Zone: www.redfunny.com
O15 - Trusted Zone: www.sgrunt.biz
O15 - Trusted Zone: www.skymasters.biz

Hvis du ikke kender dem, så skal de fixes i hijackthis. Sæt en vinge ud for dem og klik fix checked.

Ellers er loggen faktisk ren.

Hvordan kører pc'en ?
Nogen popup's eller andet som ikke kan ses ud fra loggen ?
Avatar billede k.r Nybegynder
29. april 2006 - 12:28 #5
jeg slætter lortet, og tak for hjælpen pcen kører fint ingen popup´s
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. april 2006 - 13:14 #6
Det lyder godt *s* Takker for point :)