Avatar billede connect Nybegynder
28. april 2006 - 10:26 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Har jeg virus ? min devicemanager er tom

Hej,

Min Device Manger er fuldstædig tom ??? og kan ikke logge på netværk (men kan godt gå på Nettet), har også pludselig ingen printere i min printermappe - så eet eller andet er galt. Har vist haft en virus som hedder noget med "Istbar" eller lign. Jeg har Bitdefender kørende, kørt en Ewido-scan samt en PC Spyware Doctor, hvor den fandt en masse skidt som jeg nu har fjernet, men stadig problemer....al hjælp hilses velkommen asap, da jeg mildest talt er lidt pressset...

Her er en HJackThis log hvis nogen kan finde ud af at tolke sådan een.

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 09:33:20, on 28-04-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Program Files\Creative\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
C:\Program Files\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Program Files\Symantec\Norton Ghost 2003\GhostStartService.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Program Files\Common Files\Softwin\BitDefender Communicator\xcommsvr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\AddOn\Fujitsu\Fujitsu Hotkey Utility\IndicatorUty.exe
C:\AddOn\Fujitsu\Application Panel\QuickTouch.exe
C:\Program Files\Fujitsu\BtnHnd\BtnHnd.exe
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Program Files\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Program Files\Softwin\BitDefender9\bdoesrv.exe
C:\progra~1\softwin\bitdef~1\bdswitch.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
C:\WINDOWS\StartupMonitor.exe
C:\progra~1\softwin\bitdef~1\bdnagent.exe
C:\Program Files\Registry First Aid\rfagent.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Creative\Bluetooth-software\BTTray.exe
C:\Program Files\Common Files\Softwin\BitDefender Update Service\livesrv.exe
C:\Program Files\Common Files\Softwin\BitDefender Scan Server\bdss.exe
C:\Program Files\Softwin\BitDefender9\vsserv.exe
c:\progra~1\softwin\bitdef~1\bdmcon.exe
C:\Program Files\FixByWeb\FixByWeb.exe
C:\Documents and Settings\Administrator.CONNECT.000\Local Settings\Temp\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = file://Server/Shared/%23%20Connect/AKTIVITETSOVERSIGT/Guldkandidater%20og%20Opgaver.htm
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Microsoft Internet Explorer provided by HPC Factor
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Solid Converter PDF - {259F616C-A300-44F5-B04A-ED001A26C85C} - C:\Program Files\SolidConverterPDF\SCPDF\ExploreExtPDF.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: PCTools Site Guard - {5C8B2A36-3DB1-42A4-A3CB-D426709BBFEB} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~2\tools\iesdsg.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar2.dll
O2 - BHO: AcroIEToolbarHelper Class - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O2 - BHO: PCTools Browser Monitor - {B56A7D7D-6927-48C8-A975-17DF180C71AC} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~2\tools\iesdpb.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: Solid Converter PDF - {259F616C-A300-44F5-B04A-ED001A26C85C} - C:\Program Files\SolidConverterPDF\SCPDF\ExploreExtPDF.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar2.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IndicatorUtility] C:\AddOn\Fujitsu\Fujitsu Hotkey Utility\IndicatorUty.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadFujitsuQuickTouch] C:\AddOn\Fujitsu\Application Panel\QuickTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadBtnHnd] C:\Program Files\Fujitsu\BtnHnd\BtnHnd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [{0228e555-4f9c-4e35-a3ec-b109a192b4c2}] C:\Program Files\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [BDMCon] c:\progra~1\softwin\bitdef~1\bdmcon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BDOESRV] "C:\Program Files\Softwin\BitDefender9\bdoesrv.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [BDSwitchAgent] "c:\progra~1\softwin\bitdef~1\bdswitch.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [igfxtray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxhkcmd] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxpers] C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Run StartupMonitor] StartupMonitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BDNewsAgent] "c:\progra~1\softwin\bitdef~1\bdnagent.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [rfagent] C:\Program Files\Registry First Aid\rfagent.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Convert link target to Adobe PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert link target to existing PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert selected links to Adobe PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECaptureSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert selected links to existing PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert selection to Adobe PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert selection to existing PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert to Adobe PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert to existing PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Send til &Bluetooth - C:\Program Files\Creative\Bluetooth-software\btsendto_ie_ctx.htm
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra button: Spyware Doctor - {2D663D1A-8670-49D9-A1A5-4C56B4E14E84} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~2\tools\iesdpb.dll
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\Creative\Bluetooth-software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\Creative\Bluetooth-software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: (no name) - SolidConverterPDF - (no file) (HKCU)
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab
O16 - DPF: {3D2CB570-D425-11D5-ABD0-00008369C46F} (CSMenu Class) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/DB/Menu.cab
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://by1fd.bay1.hotmail.msn.com/resources/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {66F7F252-3FE1-4650-B1E5-94B2A38271C5} (ActiveView Control) - http://66.97.41.143/web1/web/ActiveView.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {FA9740A2-5802-42E2-B509-81186EEB3C42} (WABControl Class) - https://www.linkedin.com/cab/wabctrl.cab
O18 - Protocol: widimg - {EE7C2AFF-5742-44FF-BD0E-E521B0D3C3BA} - C:\WINDOWS\system32\btxppanel.dll
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxdev.dll
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Program Files\Common Files\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: BitDefender Scan Server (bdss) - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\Softwin\BitDefender Scan Server\bdss.exe" /service (file missing)
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation - C:\Program Files\Creative\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Program Files\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: GhostStartService - Symantec Corporation - C:\Program Files\Symantec\Norton Ghost 2003\GhostStartService.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: BitDefender Desktop Update Service (LIVESRV) - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\Softwin\BitDefender Update Service\livesrv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: Macromedia Licensing Service - Macromedia - C:\Program Files\Common Files\Macromedia Shared\Service\Macromedia Licensing.exe
O23 - Service: BitDefender Virus Shield (VSSERV) - Unknown owner - C:\Program Files\Softwin\BitDefender9\vsserv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: BitDefender Communicator (XCOMM) - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\Softwin\BitDefender Communicator\xcommsvr.exe" /service (file missing)
Avatar billede ejvindh Ekspert
28. april 2006 - 10:30 #1
Loggen er ren. Prøv evt at køre en tur med denne scanner:

Hent "SuperAntiSpyware free" herfra:
http://www.spywarefri.dk/downloads1.htm

Installer, og opdater scannereren.

Genstart i fejlsikret tilstand.
Lidt hjælp til at komme i fejlsikret tilstand:
http://www.spywareinfo.dk/#/htm/fejlsikret_tilstand.htm

Start scannereren, klik "Scan your computer", sæt flueben i dine drev, ovre til venstre i vinduet. Ovre til højre i vinduet, sætter du prik i "Perform Complete Scan". Klik "næste", nu scanner den. Når den er færdig, så markerer du det den finder, og lader scannereren fjerne det.

Genstart til normal tilstand (scannereren tilbyder måske at gøre det).

Åbn scannereren igen, og klik "preferences"-> "stastics/logs". Marker loggen, og klik "View log". Kopier loggen her ind i tråden, sammen med en ny HijackThis log.

Fuld vejledning til superantispyware finder du her:
http://www.spywarefri.dk/manualer/superantispyware-manual.htm
Avatar billede connect Nybegynder
28. april 2006 - 10:55 #2
ok..prøver at gøre som anvist og vender fluks retur...men undrer mig over at spyware ligefrem fjerne alle printere og netværk ???...vi prøver
28. april 2006 - 11:14 #3
... Joooo - de ka' opføre mange 'sjove' ting...
Avatar billede boxer Nybegynder
28. april 2006 - 11:38 #4
Avatar billede ejvindh Ekspert
28. april 2006 - 11:45 #5
Hvis ikke scanningen virker, kan du prøve dette:

Du skal logge ind med en bruger, der har administrator-rettigheder.

Klik på Start-Kør, skriv Regedit, og klik på OK
I venstre side på det nye vindue, skal du nu navigere frem til følgende mappe::
HKEY_LOCAL_MACHINE - SYSTEM - CurrenControlSet - Enum
Højreklik på "Enum"-mappen og vælg "Tilladelser"
Markér "SYSTEM" øverst i tilladelses-vinduet. Så skal der nedenunder være flueben i "Fuld kontrol" og "Læse".
Avatar billede connect Nybegynder
28. april 2006 - 13:11 #6
Tak for forslagene...jeg kørte scanneren igennem  og den fandt 47 "fejl" som jeg bad den "rette" - se loggen nederst. Det med regedit´en viste sig allerede at være krydset af i "Fuld kontrol" som "SYSTEM". Sidst har jeg fundet ud af at få indholdet tilbage i min device manager og betyder at jeg nu kan komme på netværket.

PROBLEMET er dog fortsat at jeg ikke kan add´e printere og de installerede printere er væk fra listen..men kan som sagt fortsat ikke tilføje.

Sidst skal måske nævnes at min windows bund menulinie hvor START er nederst er nu ændret til "old style" uden at jeg har valgt det...ved ikke om det har betydning.

Konstruktive forslag er så absolut fortsat velkomne så jeg kan komme op at køre igen...på forhånd tak:

Her er loggen:

SUPERAntiSpyware Scan Log
Generated 04/28/2006 at 11:37 AM

Core Rules Database Version : 2901
Trace Rules Database Version: 1038

Memory threats detected  : 0
Registry threats detected : 0
File threats detected    : 47

Adware.Tracking Cookie
    C:\Documents and Settings\Administrator.CONNECT.000\Cookies\administrator@clicksor[1].txt
    C:\Documents and Settings\Administrator.CONNECT.000\Cookies\administrator@ads.realtechnetwork[1].txt
    C:\Documents and Settings\Administrator.CONNECT.000\Cookies\administrator@www.highfi-stats[1].txt
    C:\Documents and Settings\Administrator.CONNECT.000\Cookies\administrator@adfair[2].txt
    C:\Documents and Settings\Administrator.CONNECT.000\Cookies\administrator@1071203550[2].txt
    C:\Documents and Settings\Administrator.CONNECT.000\Cookies\administrator@admarketplace[1].txt
    C:\Documents and Settings\Administrator.CONNECT.000\Cookies\administrator@kanoodle[1].txt
    C:\Documents and Settings\Administrator.CONNECT.000\Cookies\administrator@e-2dj6wfl4gkdjkgo.stats.esomniture[2].txt
    C:\Documents and Settings\Administrator.CONNECT.000\Cookies\administrator@revsci[1].txt
    C:\Documents and Settings\Administrator.CONNECT.000\Cookies\administrator@ads.planetactive[1].txt
    C:\Documents and Settings\Administrator.CONNECT.000\Cookies\administrator@banner.cdpoker[1].txt
    C:\Documents and Settings\Administrator.CONNECT.000\Cookies\administrator@e2.emediate[1].txt
    C:\Documents and Settings\Administrator.CONNECT.000\Cookies\administrator@m1.webstats4u[2].txt
    C:\Documents and Settings\Administrator.CONNECT.000\Cookies\administrator@1071953796[1].txt
    C:\Documents and Settings\Administrator.CONNECT.000\Cookies\administrator@1071928357[1].txt
    C:\Documents and Settings\Administrator.CONNECT.000\Cookies\administrator@cgi-bin[2].txt
    C:\Documents and Settings\Administrator.CONNECT.000\Cookies\administrator@stats1.reliablestats[1].txt
    C:\Documents and Settings\Administrator.CONNECT.000\Cookies\administrator@adserver.etrafik[1].txt
    C:\Documents and Settings\Administrator.CONNECT.000\Cookies\administrator@1070075260[1].txt
    C:\Documents and Settings\Administrator.CONNECT.000\Cookies\administrator@adrenaline[1].txt
    C:\Documents and Settings\Administrator.CONNECT.000\Cookies\administrator@weborama[1].txt
    C:\Documents and Settings\Administrator.CONNECT.000\Cookies\administrator@adserver.banneradministration[2].txt
    C:\Documents and Settings\Administrator.CONNECT.000\Cookies\administrator@statcounter[1].txt
    C:\Documents and Settings\Administrator.CONNECT.000\Cookies\administrator@burstnet[1].txt
    C:\Documents and Settings\Administrator.CONNECT.000\Cookies\administrator@server.iad.liveperson[1].txt
    C:\Documents and Settings\Administrator.CONNECT.000\Cookies\administrator@clicktorrent[1].txt
    C:\Documents and Settings\Administrator.CONNECT.000\Cookies\administrator@showit[2].txt
    C:\Documents and Settings\Administrator.CONNECT.000\Cookies\administrator@ad1.clickhype[1].txt
    C:\Documents and Settings\Administrator.CONNECT.000\Cookies\administrator@ads.mininova[1].txt
    C:\Documents and Settings\Administrator.CONNECT.000\Cookies\administrator@tripod[1].txt
    C:\Documents and Settings\Administrator.CONNECT.000\Cookies\administrator@ad1.emediate[1].txt
    C:\Documents and Settings\Administrator.CONNECT.000\Cookies\administrator@ads.realcastmedia[1].txt
    C:\Documents and Settings\Administrator.CONNECT.000\Cookies\administrator@toplist[1].txt
    C:\Documents and Settings\Administrator.CONNECT.000\Cookies\administrator@adinterax[1].txt
    C:\Documents and Settings\Administrator.CONNECT.000\Cookies\administrator@mb[2].txt
    C:\Documents and Settings\Administrator.CONNECT.000\Cookies\administrator@tacoda[2].txt
    C:\Documents and Settings\Administrator.CONNECT.000\Cookies\administrator@track.adform[2].txt
    C:\Documents and Settings\Administrator.CONNECT.000\Cookies\administrator@findexa.adbureau[1].txt
    C:\Documents and Settings\Administrator.CONNECT.000\Cookies\administrator@ilead.itrack[2].txt
    C:\Documents and Settings\Administrator.CONNECT.000\Cookies\administrator@1068050097[1].txt
    C:\Documents and Settings\Administrator.CONNECT.000\Cookies\administrator@partners.webmasterplan[2].txt
    C:\Documents and Settings\Administrator.CONNECT.000\Cookies\administrator@ads.mobiledia[1].txt
    C:\Documents and Settings\Administrator.CONNECT.000\Cookies\administrator@please[1].txt
    C:\Documents and Settings\Administrator.CONNECT.000\Cookies\administrator@1070847646[1].txt
    C:\Documents and Settings\Administrator.CONNECT.000\Cookies\administrator@adserver.adreactor[1].txt
    C:\Documents and Settings\Administrator.CONNECT.000\Cookies\administrator@1070605952[1].txt
    C:\Documents and Settings\Administrator.CONNECT\Cookies\flemming hyldahl@track.adform[2].txt
Avatar billede ejvindh Ekspert
28. april 2006 - 13:26 #7
SAS fandt tilsyneladende ikke andet end nogle cookies.

Angående det gammeldags udseende, så prøv om du kan fixe det således: Højreklik på et tomt sted på skrivebordet, vælg Egenskaber, næstsidste faneblad, og skift til "Windows XP style" i første felt.

Angående printerproblemet, så lyder det umiddelbart som om du ikke længere har access til de printere, der er tilsluttet netværket. Hvordan dette bliver genoprettet er lidt svært at regne ud her på afstand af serveren... Men det kan være andre har andre bud.
Avatar billede ejvindh Ekspert
28. april 2006 - 13:28 #8
Jeg skal lige høre, om du har brugt Steven R. Gould's Cleanup program i forbindelse med rensningen?
http://www.stevengould.org/software/cleanup/
Avatar billede ejvindh Ekspert
28. april 2006 - 13:37 #9
Og hvor i processen er det, at det går galt når du vil installere ny printer? Kan du installere lokale printere (dvs. kan du køre installations-wizzarden "Tilføj ny printer", hvor du vælger en printer med LPT-port (el. lign)?
Avatar billede connect Nybegynder
28. april 2006 - 13:43 #10
det med printeren sker når jeg klikker "add printer"..så siger den"Operation could not be completed - the print spoller service is not running"

..prøver også lige Stevengould-scanneren
Avatar billede ejvindh Ekspert
28. april 2006 - 14:01 #11
Meningen med mit spørgsmål til Gould's program var nu ikke at du skulle køre den. Men en tidligere version af dette program har haft en tilbøjelighed til at give "gammeldags" udseende Windows.

Angående printerproblemet: Prøv at Klikke på start-kør, skriv
Services.msc
...og klik på Ok.

Scroll ned i højre side til "Print Spooler"-servicen, og se om den er startet. Hvis nej, så højreklik på den, og vælg Egenskaber. Så skal Startuptype sættes til Automatic, og du skal herefter også klikke på Start.

Hvis den allerede står på start, så prøv at klikke på Restart.
Avatar billede boxer Nybegynder
28. april 2006 - 14:18 #12
Nu er det ikke mig der er viruseksperten :o) Men jeg har hørt om tilfælde hvor virus lavede så meget ravage at en geninstallation/formatering var nødvendig. Jeg ved ikke om istbar er en af dem?

Men som en sidste mulighed, kan du prøve en repair. Inden da tager du backup af dine vigtige data selvom du ikke burde miste noget.
En vejledning:
http://www.it-knowlegde.dk/windows_repair.html
Men som sagt er det sidste løsning og HUSK at afbryde forbindelsen til internettet inden/hvis du går igang.
Avatar billede ejvindh Ekspert
28. april 2006 - 14:51 #13
Istbar plejer ikke at høre til dem der laver stor ravage.
Avatar billede connect Nybegynder
28. april 2006 - 17:45 #14
jeg har nu forsøgt at enable en del af de services som jeg ved ikke fungerer via "services.msc" - og det ser ud til at fungere nogenlunde. Jeg skal lige tjekke hvorvidt det har løst problemerne og vender retur...mange tak for hjælpen indtil videre...
Avatar billede connect Nybegynder
03. maj 2006 - 13:01 #15
Nu ser det ud til at virke upåklageligt - mange tak for hjælpen - og point på vej til dig ejvindh.
Avatar billede ejvindh Ekspert
03. maj 2006 - 19:34 #16
Dejligt at det virker. Og takker for point :-)