Avatar billede find-us Nybegynder
27. april 2006 - 19:47 Der er 1 kommentar

kode til netværksdrev

Hej Eksperter
(Kører xp HOMO edition)
hver gang jeg skal ind på mit netværksdrev beder den om adgangskode, og man kan ikke sætte den til at huske passwordet.

hvad gør jeg...???

Kan man evt. lave et bat script der mapper ens netværksdrev med brugernavn og kode...???
Avatar billede daniboy Nybegynder
30. april 2006 - 00:56 #1
"Windows tast" + E

Tools - Map Network Drive (Kan ikke huske hvad det heder i Windows Homo DK udgaven)

Drive: <Drev bokstav>:
Netværks share: \\server\share

Flue ben i "Reconnect at logon"

Klik på "Connect using a different user name"
Username
Password

og vupti har du mappet et drevbokstav til en UNC sti + brugernavn og adgangskode