Avatar billede comminus Nybegynder
27. april 2006 - 10:54 Der er 12 kommentarer

Et godt program til at lave et image af sin HD fra dos?

Jeg står og vil gerne have lavet et Image af min helt friske installation. Programmet skulle gerne fungere fra dos, da man så ikke behøver at have noget stor fancy program installeret.
Jeg har engang haft et program, men kan ikke huske hvad det hed. Derfor håber jeg der er nogle herinde der gider bruge 2 min og dele ud af deres viden. På forhånd tak!
Avatar billede levithan Nybegynder
27. april 2006 - 11:25 #1
norton ghost er udmærket..
Avatar billede comminus Nybegynder
27. april 2006 - 13:03 #2
Skal man ikke køre det igennem windows, altså have installeret alt mulig gejl?
Avatar billede levithan Nybegynder
27. april 2006 - 13:48 #3
det kan lægges på en bootdiskette diskette som booter op fra dos og starter norton i dos mode
Avatar billede off-line Nybegynder
28. april 2006 - 22:25 #4
levitan du mener vel Norton kan lægges på en bootbar DVD? Ellers skal den jo lægges
på en anden partition, som man så kan komme på gennem en bootdisk.
Men ellers kan jeg anbefale Acronis "True image" Begge programmer, kan lave et image,
som bliver pakket ned. Min C partition indeholder 4.74GB data. En imagefil af det,
med True image fylder 2,12GB med normal pakning, men kan pakkes så den bliver endnu
mindre, hvis man vil. Den ligger på min D partition, og kan, ligesom Norton, startes
fra windows, eller bootdisk som man vil.
http://www.acronis.com/
Avatar billede off-line Nybegynder
28. april 2006 - 22:29 #5
Ps. Både Norton og True image skal installeres. True Image fylder installeret 31,3MB.
Avatar billede levithan Nybegynder
28. april 2006 - 22:31 #6
gotfred
en af de verison jég har af norton ghost kan man via programmet lave en bootdiskette på 2 disketter hvor programmet bliver kørt på. det kunne sikkertgodt ligge på en dve istedet for, men det hele var samlet på 2 disketter man brugte under opstart af pc
Avatar billede ttopholm Nybegynder
28. april 2006 - 22:33 #7
Der er også g4u, http://www.feyrer.de/g4u

Det ligger på 2 disk og kræver ingen installation. Den kan gemme hdd på en ftp-server eller anden partition.

Det er godt nok en netbsd disk, men er meget meget simpelt.
Avatar billede off-line Nybegynder
28. april 2006 - 23:02 #9
levitan - Jeg ved ikke, om vi taler lidt forbi hinanden, men Norton kan ikke køres fra disketter,
men via disketter. Spørgeren vil jo have et image af hele sin nye installation dvs. C drevet.
Og et image af C drevet kan umuligt ligge på 2 disketter, men på 2-3 CDér eller 1 DVD.
Avatar billede off-line Nybegynder
28. april 2006 - 23:20 #10
Jeg har lige prøvet Maxblast, men den kan da ikke lave et image af C drevet?
Avatar billede comminus Nybegynder
28. april 2006 - 23:49 #11
Jeg er fundet frem til det gode gamle Driver Image 2002, hvor man kan lave 2 bootdisketter og derfra lave og hente fra et image på en anden partition. Men er da stadig åben for forslag hvis der skulle være noget der er mere smart!
Avatar billede off-line Nybegynder
29. april 2006 - 00:15 #12
Det er jo det samme som de andre 2 programmer kan. Forskellen ud over at de kan lave en CD boot
disk er, først og fremmest, at Ghost og True image kan køre direkte fra Windows. Desuden kan de
klone en disk, og True image kan oprette en sikkerheds zone, hvor man ikke uden videre kan slette
data. Så vidt jeg ved, produceres Drive image ikke mere?