Avatar billede seifert-king Nybegynder
27. april 2006 - 09:20 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

NTLDR is missing

Når jeg tænder for min comp, så siger den således:

NTLDR is missing
Press Ctrl+Alt+Del to restart.

Er det harddisken der er ved at stå af ?

Og hvad jeg kan jeg eventuelt gøre for at redde indholdet på harddisken ?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
27. april 2006 - 09:26 #1
Avatar billede anderseiler Nybegynder
27. april 2006 - 09:29 #2
Det er din MasterBootRecord (hedder det ikke det?) som er stået af. Jeg havde selv samme problem engang.

Se eventuelt i nogle af disse artikler, om ikke de kan hjælpe:

http://www.eksperten.dk/list.phtml?method=and&excerpt_on=1&find=ntldr

Mvh
Anders
Avatar billede seifert-king Nybegynder
27. april 2006 - 09:30 #3
Takker

Så jeg slipper ikke for at kontakte Microsoft ?

Tænkte om den "Bcupdate2 utility" var til at lave selv.
Avatar billede seifert-king Nybegynder
27. april 2006 - 09:31 #4
Jeg kigger på det Anders

Takker
Avatar billede anderseiler Nybegynder
27. april 2006 - 09:32 #5
Du behøver ikke at kontakte MS! Læs nogen af de spørgsmål jeg har fundet, der er mange andre med samme problem som dig (: Og de har fået svar... Jeg behøvede ikke at kontakte MS da min computer gik amok.... Jeg mener bare at jeg lavede en windows repair med min XP disk... (husk at have din CD-key klar)
Avatar billede anderseiler Nybegynder
27. april 2006 - 09:33 #6
Du kom mig lige i forkøbet, men Ok ;)
27. april 2006 - 09:33 #7
http://www.hcma.dk/tips11to20.htm#no20 - nummer 20

(Nu er del vel ikke sådan at der er en DISKETTE i putter og den forsøger at Boote op på den ?)
Avatar billede seifert-king Nybegynder
27. april 2006 - 09:39 #8
Jeg har ikke noget diskettedrev, og både cd-rom og DVD-brænderen er tomme.

Har ingen anelse om hvad min cd-key er.
Avatar billede anderseiler Nybegynder
27. april 2006 - 09:45 #9
Kan du ikke bruge det link som dr1 sendte? Der skal du (vist) ikke bruge CD-key.. Men du kan nok forvente, at du skal bruge den. For når du laver en windows repair, så laver du jo egentlig en geninstallation af windows, så installerer du et helt nyt windows, men dit skrivebord og alle programmer er der stadig (lækkert)....

Men uden din CD-key når du nok ikke langt? Med mindre din harddisk er formateret i FAT32? Så kan du nemlig bruge det fra dr1's link!

Time, gotta go (:
Avatar billede seifert-king Nybegynder
27. april 2006 - 09:48 #10
Takker, jeg låser mig inde i weekenden med maskinen og skaffer en XP-cd.
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2006 - 10:29 #11
Hvis du har adgang til en computer med XP installation kan du bare kopiere NTLDR fra den det klares på få minutter se evt. http://www.helgec.dk/ntldr.html
Avatar billede seifert-king Nybegynder
29. april 2006 - 21:39 #12
Kom med et svar Anders.

Jeg endte med at geninstallere XP, så nu er maskinen som ny (fik dog gemt mine dokumenter).

Tak for hjælpen til alle.
Avatar billede anderseiler Nybegynder
30. april 2006 - 00:09 #13
Okay (: Hermed et svar.. Husk at dele med de andre hvis du føler for det ;)

Mvh
Anders