Avatar billede waistar Nybegynder
26. april 2006 - 18:20 Der er 22 kommentarer

Ny HD , men kan ikke se den i denne computer.

Hej Jeg har lige sat en Xtra HD i. Men kan ikke se den i "denne Computer" Der kan jeg kun se mit gamle drev. Men under Enhedshåndtering kan jeg se den. Den nye HD er en Samsung SP2504C S-ATA. Den gamle er en alm IDE.. Har tjekket alt Fysisk..
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
26. april 2006 - 18:22 #1
det er fordi den skal formateres :)
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
26. april 2006 - 18:23 #2
h. klik denne computer -> administrer -> diskhåndtering :)
Avatar billede waistar Nybegynder
26. april 2006 - 19:14 #3
Ok Tak...Tanke tosk jeg er.. :o)
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
26. april 2006 - 19:18 #4
sådan er det jo, man kan jo ikke huske alt i verden... ;)
Avatar billede waistar Nybegynder
26. april 2006 - 19:22 #5
forresten kan jeg bare river filer fra den gamle HD lige over på den nye?
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
26. april 2006 - 19:24 #6
når den er formateret, ja... :)
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
26. april 2006 - 19:24 #7
den funker som en almindelig HDD den er bare meget hurtigere... :)
Avatar billede waistar Nybegynder
26. april 2006 - 19:27 #8
Også programmer ude problemer? der kommer en advarsel om at programmet muligvis ikke fungere korekt hvis jeg fuld føre...dette er måske bare en standard advarsel..?
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
26. april 2006 - 19:28 #9
tænker du på at klone din gamle disk...?
Avatar billede waistar Nybegynder
26. april 2006 - 19:31 #10
Nej..alle programmer, billede, musik over på den nye..så der kun er styre systemet tilbage på den gamle...
Det måske en dårlig ide?
26. april 2006 - 19:31 #11
... i de gamle Wintendo98 dage kunne du godt "...river filer fra den gamle HD lige over på den nye.." og så ville den virke istedet.
Sådan er det IKKE i XP's verden; der skal et rigtigt CLONE værktøj til...
26. april 2006 - 19:34 #12
... du ka' (heller) ikke 'bare' flytte C:\Programmer til den anden HD og så tro at de vil virke derfra. Der skal 'ægte' instalation af det givne program til...

Og så begynder det vist at blive lidt kringlet...
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
26. april 2006 - 19:35 #13
du vil få problemer med programmerne da de er henvist til c: drevet under installationen. det nemmeste er at du keninstallere dem på den nye disk.

Total Commander er god til store kopierings opgaver (http://www.ghisler.com/)
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
26. april 2006 - 19:36 #14
...når det gælder musik, billeder mm... :)
Avatar billede waistar Nybegynder
26. april 2006 - 19:41 #15
hmm...ok Lyder tids krævende...
tak for hjælpen..
26. april 2006 - 19:43 #16
Så du kan jo lade dine EGNE DATA (Dokumenter, musik, billeder, film, mm... ) flytte til den nye HD og lade styresystemet+PROGRAMER være i fred og ro på den oprindelige HD...

Bemærk dette trix: http://support.microsoft.com/?id=310147
samt
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx ->
"Tweak UI - This PowerToy gives you access to system settings that are not exposed in the Windows XP default user interface, including mouse settings, Explorer settings, taskbar settings, and more." ->
http://download.microsoft.com/download/f/c/a/fca6767b-9ed9-45a6-b352-839afb2a2679/TweakUiPowertoySetup.exe
Der er punkt der hedder [My Computter][Special Folders] - læs om det...
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2006 - 19:52 #17
Spørger kunne vel også klone sit nuværene system til den nye disk
Avatar billede waistar Nybegynder
26. april 2006 - 20:01 #18
Ok..dr1 smutter lige ind og læser lidt.. :o)
Avatar billede waistar Nybegynder
26. april 2006 - 20:02 #19
helsec: clone ? er det godt?
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2006 - 20:17 #20
Godt og godt, alt er jo relativt, men du får et nøjagtigt image af di nuværende installation http://www.helgec.dk/dd-windows.html
25. maj 2006 - 23:18 #21
<waistar>: Er du der endnu ?
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2006 - 21:13 #22
Jeg lægger et svar, hvis du engang vender tilbage kan du jo acceptere eller afvise