Avatar billede holck Nybegynder
26. april 2006 - 14:03 Der er 12 kommentarer

Oprette txt fil fra flash

Nu har jeg trawlet nettet igennem...
Hvordan laver jeg en txt fil fra flash 8 ??
Det skal bruges til at hente data fra textfelter og gemme på en ftp server. KLARE svar med snippets eller små Fla´s vil blive modtaget med kyshånd ;-)
Lad være at henvise mig til nogle uklare texter om Shared Objects, det kan jeg ikke få til at virke.
Tak!
Avatar billede alexander_j Nybegynder
26. april 2006 - 20:30 #1
At gemme i en txt-fil er ikke muligt i flash.

Du har tre andre muligheder:
1. bruge shared objekt - men i dette tilfælde gemmes der ikke i en txt-fil og det gemte er ikke tilgængeligt fra andet end flash
2. Hvis din flash skal fungere på en webserver, så kan du i samarbejde med serverscripts fx ASP eller PHP gemme på webserveren
3. Hvis din flash skal køre lokalt på en computer kan du bruge et tredjepartsprogram som i samarbejde med flashen kan gemme i en txt-fil - eksempel på et tredjepartsprogram kan findes hos northcode.com

Alle tre løsninger kan vi hjælpe dig med, men hvilken passer til dit projekt?
Avatar billede holck Nybegynder
27. april 2006 - 08:44 #2
Hej Alexander!
1.) du´r ikke
2.) Det skal ikke køre på webserver
3.) Ja, det skal køre lokalt, men så foretrækker jeg at lave en decideret app. i stedet, for noget fusk med en swf der kommunikerer til en app. Nå øv, jeg var ellers ret sikker på at det var muligt.
Når du siger "vi" hvad mener du så?
Avatar billede holck Nybegynder
27. april 2006 - 10:57 #4
Hej Mobius6 !
Ja, det var et RIGTIGT godt bud, men:
1.) Det virker ikke ( i hvertilfælde ikke på WinXP )
2.) det kræver at swfén er embedded i et html dok m. javascript kommandoen

desværre!
Avatar billede mobius6 Juniormester
27. april 2006 - 13:12 #5
humm ja ok, det er ikke lige mit skærke område, men jeg mener at jeg engang bixede med at skrive med fs command til en xml uden server side, og det virkede...kigger lidt videre...
Avatar billede alexander_j Nybegynder
27. april 2006 - 16:40 #7
Når jeg siger 'vi', så mener jeg alle os venlige og hjælpsomme virtuelle personer på eksperten.

Når du gerne vil lave en decideret applikation, så er SWF studio vejen frem (der findes sikkert andre 3. parts programmer, men det her er ret godt) - det kan købes hos http://www.northcode.com/ - dette program laver din swf om til en applikation der blandt meget meget andet kan gemme i og hente fra en txt-fil.

Du kan se et eksempel på en sådan applikation jeg har lavet med swf studio på: http://www.bogstav.dk/dansk/download.php?file=stav_godt
Avatar billede holck Nybegynder
27. april 2006 - 18:36 #8
Hej Alexander!
Ja, det bliver sq nok løsningen med SWF studio ....er det i dette program man laver sin "save to" funktion eller er det i flash som swf studio så forstår?
Jeg takker jer begge...Alex, du får points  ;-)
Avatar billede holck Nybegynder
27. april 2006 - 18:36 #9
Det kræver naturligvis lge at du opretter et svar :-)
Avatar billede alexander_j Nybegynder
27. april 2006 - 18:42 #10
Det er en ældre version jeg har og i denne version skriver man nogle kommandoer i flashen som så kan forståes, når swf bliver decompilet(eller hvad det nu hedder) med swf-studio.

Tak for point :-)
Avatar billede holck Nybegynder
27. april 2006 - 22:07 #11
Hej Alexander !
Ja, jeg er ret imponeret over at du har fået det til at virke, med din lille app. nu skal jeg bare lige skaffe programmet, så løser det sig nok...takker!
Avatar billede alexander_j Nybegynder
12. juli 2008 - 20:18 #12
Tid til at lukke?