Avatar billede tofte Juniormester
25. april 2006 - 23:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Resize avi fil

Hej

Jeg har en avifil som oprindeligt er et rib fra en dvd. Den fylder nu 200 mb og er komprimeret med divxmpg4 v3. Jeg vil gerne have lagt den ud på nettet, og den skal derfor fylde noget mindre. Hvordan får man resizet filmen, jeg tænker specielt på at gøre opløsningen/billedet mindre.

Da økonomien til dette projekt ikke er det store, skal det gerne være et gratis program.

Rasmus
Avatar billede uffesteenberg Novice
25. april 2006 - 23:48 #1
Jeg vil tro du kan nu en acceptabel størrelse ved at komprimere til f.eks. wmv (windows media video)... Programmet winavi video converter kan klare det, men det er ikke gratis...

Vender evt. tilbage senere... (på vej i seng) ;-)
Avatar billede the_mazter Nybegynder
25. april 2006 - 23:52 #2
eller windows movie maker..

Eller hent et codec pack ( http://www.free-codecs.com/K_Lite_Mega_Codec_Pack_download.htm ) og virtualdub (www.virtualdub.org ), de kan i forening bruges til at lave filmene små. Du skal dog være opmærksom på at de folk der skal se filmen _skal_ have det samme codec som du brugte da du lavede/komprimerede filmen (for 2. gang)

Doom9.com har mere info, hvis det skulle have interesse

/Mazter
Avatar billede boxer Nybegynder
26. april 2006 - 00:15 #3
Jeg kan oså anbefale windows movie maker.
Den har jeg selv brugt til mindre klip der skulle på nettet.
Avatar billede tofte Juniormester
26. april 2006 - 10:10 #4
ok, jeg skal lige på arbejde nu. Ser på det i aften. Tak ind til videre
Avatar billede tofte Juniormester
26. april 2006 - 23:43 #5
det virker fint med movie maker, smid et svar.
Avatar billede tofte Juniormester
19. juli 2006 - 08:02 #6
ok - lukker her. Tak for svaret