Avatar billede kasperly Nybegynder
25. april 2006 - 19:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Bedste navigationssystem

Hej alle

Jeg søger et navigationssystem til mine nye bil - mitsubishi colt.
Jeg hælder meget til tomtom, men der skal man vistnok bruge sin tlf. til at få oplysninger om køer osv.

Her er hvad jeg kræver af et nav.system:
1) Skal kunne vise fra dør til dør i Danmark - have mulighed for ændring til et kort over Frankrig.

2) Skal kunne give besked om køer og andre trafikmeddelser.

Det er de to vigtigste egenskaber - og så må det gerne kunne findes til en billig penge...
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. april 2006 - 20:22 #1
http://www.x-road.com - helt klart bedste alternativ til TomTom.
Avatar billede kasperly Nybegynder
25. april 2006 - 20:30 #2
Når nu du skriver bedst ALTERNATIV, mener du så, at TomTom er det bedste? Eller? Jeg har søgt lidt forskellige steder på nettet, og det ser ud til at X-Road får rigtig god kritik.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. april 2006 - 20:44 #3
Personligt hælder jeg mest til X-Road.
1. 100% Dansk support
2. Indbygget TMC (http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=2190)
3. Suveræn grafik der er helt på højde med TomTom (HUSK det skal være version 3 af X-Road!)
4. Tomtom understøtter ikke TMC, men skal bruge TomTom Plus som er en betalingsservice (TMC er 100% gratis!)
Avatar billede martin_moth Mester
26. april 2006 - 09:14 #4
Garmin siges at være førende på området...

Bladet TÆNK har for nylig lavet en test af diverse navigationssystemer.
Avatar billede larsen45 Juniormester
26. april 2006 - 09:52 #5
Tillykke med din nye bil kasperly så er vi 2 som kører rundt i sådan en øse.
Garmin er godt men også en af de dyreste på markedet. de starter fra omkring 5000 kr og op efter hvis man skal have en af de gode modeller.
Jeg sad selv for et par måneder siden og skulle finde et navigationssystem og det endte med Transonic med Navigon. Den kan man bruge både til bil cykel eller når du er ude og gå i en by. Den har indbygget kort over Danmark, sverige, Norge m.v. men hvis du skal have Frankrig med så skal du installere et ekstra kort over dette land som du så kan vælge fra. Den kan lave dør til dør vej visning på kort og med eller uden en kvinde stemme som guider dig igennem det. Den kan vise diverse ting som tankstationer, Mac D spise steder m.v. Den fortæller dig også om du skal holde i venstre bane eller højre bane ved vejarbejde og andet.
Det var måske nået for dig.
Avatar billede martin_moth Mester
26. april 2006 - 10:07 #6
garmin starter dog ved 2999,- for en udemærket model. Men læs om de forskellige mærker og modeller på deres hjemmesider.
Avatar billede skovge Novice
26. april 2006 - 10:10 #7
Helt klart Sonys nye NVU70TC - bedre, mindre og billigere end TomTom....og så får du hele Europa med i prisen samt TCM, dansk support, super 2d+3d grafik der zoomer ind/ud afhængig af hastigheden og alt hvad du ellers kan drømme om - kan kun anbefale dette produkt:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=194631
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. april 2006 - 12:46 #8
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=200317 - noget mere elegant end Sonys.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. april 2006 - 12:48 #9
Og kan det samme :)
Avatar billede skovge Novice
26. april 2006 - 14:50 #10
Mere elegant???
Nææææh John, der er vi bestemt ikke enige - den der X-road ligner jo en forvokset pokemon - men sådan er smag og behag jo heldigvis så forskellig!  :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. april 2006 - 20:26 #11
Og Sonys ligner et design fra deres fjernsyn midt i 80´erne ;)

Skal vi ikke bare lade det være op til kasperly - måske han syntes begge er noget hø :D

P.s. X300 fra Vicsat kan det samme som Sonys NVU70TC ;)