Avatar billede hygge Nybegynder
25. april 2006 - 12:29 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

Ny bærbar

Jeg står og skal have en bærbar, som jeg skal bruge til lidt af hvert, men ikke til det helt ville spil, da den stationærer klar det.
Jeg har overvejet Acer Aspire 5023WLMi-100 fra TDC da jeg får 10% i rabat.

Er det et godt køb ?
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. april 2006 - 12:31 #1
hvad pris havde du tænkt dig?
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. april 2006 - 12:31 #2
smid evt et link til den acer du kigger på
Avatar billede bartz Praktikant
25. april 2006 - 12:32 #3
Prig og link til computeren kunne være nice :).
Avatar billede bartz Praktikant
25. april 2006 - 12:37 #5
Thumbs up, kan kun anbefale du køber den. Acer er en udmærket mærke og den bærbar der er super. Du skal ikke være bange for at installere spil på den, for det kan den sagtens køre X700 er kort af topklasse.
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. april 2006 - 12:42 #6
den ser fin ud bortset fra den mangler trådløs net, men jeg ved ikke hvor vigtigt det er.
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. april 2006 - 12:44 #7
et alternativ til den acer kunne være den her http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=180929 pentium m 1.73ghz cpu med mere cache end turion cpu´en i den du foreslår, lidt mindre hdd men nyere gfx kort og trådløs net
Avatar billede bartz Praktikant
25. april 2006 - 12:49 #8
Du kan læse lidt om den her: http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=2379 Og mener også der er tråsløs internet med. :/
Avatar billede bartz Praktikant
25. april 2006 - 12:50 #9
Ja nyere gfx kort, dog ikke bedre gfx kort. :/ x700 er bedre end X1300
Avatar billede hygge Nybegynder
25. april 2006 - 13:00 #10
Trådløs net er ikke så vigtigt
Avatar billede bartz Praktikant
25. april 2006 - 13:00 #11
Den drgonzo anbefaler er en smule bedre mht cpu, dog har den bedre ram (hastighed, dog ikke flere ram), men det er slet ikke nok til at opveje hvad den 5020 har, meget bedre grafikkort og større hd. Og ja der er trådløs internet med 5020 står i den preview.
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. april 2006 - 13:06 #12
Ville personligt selv aldrig vælge andet end centrino bærbare
Avatar billede bartz Praktikant
25. april 2006 - 13:08 #13
hvorfor dog det.. Turion er kun en smule dårligere end Pentium M, vi snakker kun meget få procenter, dog opvejes det med at turion har flere teknologier.
Avatar billede bartz Praktikant
25. april 2006 - 13:11 #14
Men hvis du mener at du ikke har brug for en grafikkort med en ydeevne som x700 så vil jeg anbefale dig at du køber en Dell 6400 med Intel Duo core. Den er bedre end pentium m.
Avatar billede hygge Nybegynder
25. april 2006 - 13:22 #15
Grafikortet kan jeg helt sikkert godt bruge.
Har nu også overvejet Dell da jeg også får kraftige rabatter der, men de kan ikke levere med det samme, for jeg skal bruge den senest fredag.
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. april 2006 - 13:23 #16
core duo er helt sikkert for svedig. den følger med selv de største desktop cpu´er.. Ville dog ALDRIG købe en frika-DELL, specielt deres billigere modeller er noget ren plastic skod møg, de bruger ikke særligt gode hardware mærker, deres opgraderinger koster det dobbelte af den reelle pris
Avatar billede hygge Nybegynder
25. april 2006 - 13:27 #17
Det gør de ikke med de rabatter jeg får :-)
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. april 2006 - 13:28 #18
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=175583 en core duo laptop.. Ville så selv komme 512 ram mere i men de koster ikke alverden og så har du en super cpu. Den har delt gfx men det er jo ligemeget hvis du ikke skal spille :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. april 2006 - 13:29 #19
med rabat er de måske nede på normal pris og så kan du lige så godt købe noget ordentligt grej i stedet for plastic frika-DELL
Avatar billede hygge Nybegynder
25. april 2006 - 13:31 #20
Jeg skal spille men ikke så meget som jeg gør på den stationære.
Men derudover koster den du lige foreslog 1000 kr mere end havd jeg skal give for Acer Aspire 5023WLMi-100
Avatar billede bartz Praktikant
25. april 2006 - 13:33 #21
Har selv dell, bruger den meget flittigt købte den for 7-8 måneder siden, kører fint nok, og den bliver transporteret hver dag fra hjem til skole.
Avatar billede hygge Nybegynder
25. april 2006 - 13:33 #22
Jeg ender nok også med acer, for dell´s kundeservice stinker, hvis man skulle være så uheldig at få brug for den.
Men pigerne hos dell er for lækre især de svenske og norske "hehe"
Men det er en helt anden snak.
Avatar billede bartz Praktikant
25. april 2006 - 13:34 #23
Hvis jeg må spørger, hvordan kan det være du får alle disse rabater :D.
Avatar billede hygge Nybegynder
25. april 2006 - 13:37 #24
Jeg kender 3 som arbejder hos dell, og derudover så har jeg deltaget i en del fester for dell ansatte.
Avatar billede l_domino_l Nybegynder
25. april 2006 - 13:37 #25
Nu er jeg jo MacMand, så jeg ville da satse på en PowerBook... man FÅR simplethen ikke en bedre bærbar!

Og hvis du kun vil bruge 7500 DKK, så kan du jo evt købe den brugt! De er top nice at bruge til hverdags ting og sager, men osse til Spil, Office programmer osv!
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. april 2006 - 13:41 #26
den jeg foreslår er dyrere pga core duo cpu´en, som virkelig sparker røv.. Den følger med de helt store desktop cpu´er. Den yder væsentligt bedre end pentium-m, ved samme strømforbrug

http://techreport.com/reviews/2006q2/core-duo/index.x?pg=16
Avatar billede bartz Praktikant
25. april 2006 - 13:44 #27
hehe cool nok hygge.. Skulle have spurgt dig om en tjeneste da jeg skulle købe min dell :D.
Avatar billede hygge Nybegynder
25. april 2006 - 13:50 #28
Muligheden havde da sikkert været der.
Avatar billede espersen Novice
25. april 2006 - 14:31 #29
Acer har bare ikke den bedste support desværre - deres maskiner er dog kommet godt med.

kig forbi www.laptopworld.dk - køberguiden er netop opdateret og der er kommet et par yderligere anmeldelser ;o)
Avatar billede huset Praktikant
25. april 2006 - 15:56 #30
Core Duo er IKKE bedre, men tilbyder en anden måde at arbejde på. Pr clock render Core Duo ikke fra Pentium M. Det er kun med SMP Core Duo er i bedre form
Avatar billede bartz Praktikant
25. april 2006 - 16:42 #31
Ja self tilbyder den en anden måde at arbejde på, det er det der gør den bedre. Præstationsmæssigt ligger den over Pentium Extrem Editions og AMD´s FX-serie. Her kan du læse http://techreport.com/reviews/2006q2/core-duo/index.x?pg=16 lidt om Core Duo. Kan lige nævne at Duo sluger faktisk en smule mere strøm ved visse tasks som f.eks. trådløs surfning osv.
Avatar billede huset Praktikant
25. april 2006 - 21:01 #32
Mon ikke nok jeg kender Core Duo :D
Du kan ikke sammenligne en single treaded med en multi!

Vi snakker også om peak performance bartz. Men orker ikke e gang forsøge at forklare dig det. Jeg har før forgæves prøvet dette med dig :D

Du får ret og jeg får fred
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. april 2006 - 21:56 #33
læs nu techreport.. Der er vist ingen der er så gode at deres viden ikke kan suppleres lidt..

hvis man ikke kan sammenligne dual core og single core, så kan man ikke sammenligne amd og intel pga forskellig arkitektur.. Kan ikke sammenligne prescott og northwood pga forskellig fsb osv osv..

Man kan jo godt sætte en dual core og en single core til de samme opgaver og så se hvor godt de gør det, hvor meget strøm de bruger osv.
Avatar billede bartz Praktikant
25. april 2006 - 22:27 #34
drgonzo du kan ligeså godt lade være, det går helt galt :/. Bare kom med et par links osv og så må spørgsmålsopretteren bare tage stilling til hvad han mener er "rigtigt". :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
26. april 2006 - 01:50 #35
nå ok.. har da diskuteret med huset før.. han ved meget det er rigtigt, men han er da også til at snakke med hvis han får lidt prygl ;)
Avatar billede hygge Nybegynder
26. april 2006 - 20:33 #36
Jeg takker for hjælpen.
Har lige hentet den og den kører bare der ud af.
Avatar billede bartz Praktikant
27. april 2006 - 10:29 #37
Takker for point og gl med bærbar i fremtiden :). Hvis nogen føler sig snydt mht point så læg en besked her.