Avatar billede red Nybegynder
24. april 2006 - 23:31 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Ati x800pro VS LCD monitor (DVI)

Hej Eksperten.

Jeg har for nyligt købt mig en 19" wide-screen fujitsu-siemens LCD skærm og monteret den med DVI-kablet til mit club3d x800pro. Det fungerede udmærket, indtil jeg så opdaterede grafikkort-driveren til den senest nye - nu er det som om der ikke kommer noget signal i DVI-porten længere. Har også prøvet med omegas version, men med samme, kedelige resultat.

Nogen idéer?
Avatar billede red Nybegynder
25. april 2006 - 07:38 #1
Virkelig ikke engang én der har en idé? :(
Avatar billede red Nybegynder
25. april 2006 - 10:58 #2
Der udloves også en is til personen med et fix ;). Når jeg kommer hjem idag (kl 13 ca) formaterer jeg hele skidtet og giver den de sidste nye drivers. Så får vi se om det har nogen betydning.
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. april 2006 - 11:01 #3
du er sikker på at skærmen står til at køre over dvi? Inden du formaterer skulle du måske prøve kortet i en anden maskine.. det kan jo lige så godt være dvi porten der er stået af som det kan være software mæssigt.. Har du prøvet at geninstallere den driver hvor det sidst virkede med dit dvi?

P.s - så skal det oxo være en kung fu is ;)
Avatar billede red Nybegynder
25. april 2006 - 11:05 #4
Da der er mulighed for tilslutning af begge stik til skærmen, kører jeg pt både med analog og digital, men når jeg sætter skærmen til digital går den bare i sort og siger no signal. Det kunne godt være porten der er stået af, men har ikke haft stikket pillet ud/rørt ved noget af det. Det skete efter jeg genstartede med den nye driver :(.

Har forgæves forsøgt at slette den nye driver og installere den gamle, men det er ligesom om den har overskrevet nogle af .dll'erne som ikke engang atis egen driverremover fjerner.
Avatar billede red Nybegynder
25. april 2006 - 11:05 #5
Ps. Kung-fu eller zapp er i orden ;)
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. april 2006 - 11:26 #6
så burde den gamle driver komme op og spørge om den skal overskrive de filer.. og du skal sige ja.. Har du prøvet kun at have dvi stikket sat i både skærm og com, så gå ind i skærmens egen indstillinger og stil den til digital..Det kan jo være din skærm default står til analog og derfor lige skal stilles over på digital
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. april 2006 - 11:30 #7
Du skal helst få testet kortet i en anden maskine og så vælge formatering som absolut sidste udvej.. Prøv evt at slette driverne, derefter fjern kortet i enhedshåndtering.. Når du så genstarter og windows kommer op med "Der er fundet ny hardware" så annuller installationen og installer driveren til gfx kortet. Prøv det evt at fjerne driveren i fejlsikret tilstand..

eller prøv evt driver cleaner pro til at fjerne de sidste filer

http://www.drivercleaner.net/
Avatar billede red Nybegynder
25. april 2006 - 12:06 #8
Har prøve at cleane det hele i fejlsikret tilstand, har ikke forsøgt kortet i en anden maskine da jeg ikke lige har en til rådighed, men det skulle da være mærligt hvis det lige er stået af - det virkede jo lige inden jeg opdaterede driveren. :/. Men computeren står egentlig til formatering - så håber på at det virker. Der er ikke mulighed for at tænde det digitale, da driveren ikke opfatter at der sidder et kabel i udgangen.
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. april 2006 - 12:20 #9
synes det lyder som om din dvi port er gået en tur.. men du burde fint kunne installere den gamle driver igen.. Hvis det ikke virker kan det være din dvi port. Prøv måske med et andet kabel hvis det er muligt.. Har du ikke en makker med en com hvor du kan afprøve kortet?
Avatar billede red Nybegynder
25. april 2006 - 22:20 #10
Nu har jeg formateret og installeret den sidste nye driver - stadig det samme. Har endnu ikke prøvet kortet i en anden maskine, men det er næste step.
Avatar billede red Nybegynder
26. april 2006 - 01:03 #11
Prøvede lige med en DVi -> D-sub converter på DVI-kanalen - så kommer der signal ud.
Avatar billede drgonzo Praktikant
26. april 2006 - 01:45 #12
hmmm så burde det ikke være dvi porten.. måske du bare skal have en d-sub > dvi konverter i den anden ende så? ;)
Avatar billede red Nybegynder
26. april 2006 - 13:17 #13
Det kan da ikke passe :(
Avatar billede drgonzo Praktikant
26. april 2006 - 13:31 #14
hvis det virker så virker det jo ;)
Avatar billede red Nybegynder
26. april 2006 - 13:34 #15
Det er jo stadig et analog signal så :\
Avatar billede drgonzo Praktikant
26. april 2006 - 13:46 #16
hvis du kører via dvi stikkene burde det stadig være digital, det er jo bare en stik konverter du sætter på, det er ikke en signal konverter
Avatar billede red Nybegynder
26. april 2006 - 14:48 #17
Fik det til at virke ved at slukke helt for skærmen (hive strømstikket ud), tage DVI-stikket ud, sætte det i igen (imens der ikke var noget strøm på skærmen), og så sætte strømmen til igen. Nu finder ATI-driverne skærmen med det samme, og det hele virker. Hurra for formateringen :P

- Bor du i nærheden af Esbjerg? Skylder dig jo en is og nogle points ;)
Avatar billede drgonzo Praktikant
26. april 2006 - 14:56 #18
Super cool.... bor i vejle :)
Avatar billede red Nybegynder
26. april 2006 - 15:06 #19
Tusind tak for din tid og sådan, skriv lige på madleetmofo@msn.com hvis vi skal finde ud af noget med den is ;]. Jeg har lovet dig den, så må jo hoste op med én.
Avatar billede drgonzo Praktikant
26. april 2006 - 15:08 #20
det går nok he he.. Synes du selv skulle have en del af pointene, da du jo fandt løsningen. Sig til, hvis du vil have lidt retur så opretter jeg et spm med point til dig :)
Avatar billede red Nybegynder
26. april 2006 - 15:17 #21
Skidt pyt med det, er glad for at det endelig virker :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
26. april 2006 - 15:27 #22
OK
Avatar billede drgonzo Praktikant
26. april 2006 - 15:31 #23
så er der god karma til dig :)