Avatar billede anders321 Nybegynder
24. april 2006 - 18:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fjernstyre computer inden for eget netværk med VNC

Hey alle i kloge mennesker

Jeg har 2 computere stående. Den ene skal fungere som server og den anden skal bare være en almindelig arbejds computer. De befinder sig begge på samme netværk. Den ip der er udadtil (www.myip.dk) er snf for dem begge. Jeg har lige installeret VNC-3.3.7-x86_win32 på begge computere. Når jeg prøver at komme ind på den maskine som står som host er det første man skal gøre at angive forbindelses detaljer. Her går jeg ud fra, at jeg skal indtaste den anden computers ip. Jeg har prøvet at indtaste den interne ip-adresse den jeg fik ved at gå ind i command prompt og sige ipconfig, men den siger bare "Failed to ceooect to server".
håber i kan hjælpe mig

På forhånd tak
Avatar billede anders321 Nybegynder
24. april 2006 - 18:17 #1
Kan lige tilføje at hosten har win 2k og vieweren har win xp..
Avatar billede ttopholm Nybegynder
24. april 2006 - 18:17 #2
Har du husket af sætte password på vncserveren, hvis det ikke er sat blokerer den for det. Og har du enten deaktiveret firewallen, eller åbnet port 5900 op i firewallen på serveren
Avatar billede anders321 Nybegynder
24. april 2006 - 18:24 #3
Hosten har slet ikke nogen firewall.. Jeg har lige formateret den og har pt kun win 2k, steam og VNC installeret. Maskinen skal bruges til en cs server. Og der er sat pass på.
Avatar billede ttopholm Nybegynder
24. april 2006 - 18:28 #4
kan du tilslutte til vnc-serveren via lokalhost, altså på samme maskine ved hjælp af klienten, og det passwordet på vnc vi snakker om?
Avatar billede anders321 Nybegynder
24. april 2006 - 18:30 #5
Hvis jeg på hosten siger "add new client" og så indtaster ip-adressen på min arbejdscomputer kommer billedet op som det skal.. men er det ikke muligt at jeg bare har hosten kørende og så kan gå fra arbejdscomputeren ind i hosten?
Avatar billede ttopholm Nybegynder
24. april 2006 - 18:34 #6
Prøv at køre klienten fra den maskine hvor hosten er på, og se om du kan tilslutte til den der.
Avatar billede anders321 Nybegynder
24. april 2006 - 18:48 #7
Min viwermaskine fuckede pludselig helt op og efter at have genstartet kan jeg pludselig få det hele til at virke. Det virkede som om der var en "løs forbindelse" mellem dem.
Men mange tak fordi du gad at afsætte lidt tid til mig:)
Avatar billede ttopholm Nybegynder
24. april 2006 - 19:08 #8
Okay, det er bare iorden
Avatar billede anders321 Nybegynder
20. maj 2006 - 15:39 #9
..
Avatar billede anders321 Nybegynder
20. maj 2006 - 15:39 #10
..