Avatar billede cmolesen Nybegynder
23. april 2006 - 19:11 Der er 9 kommentarer

Deling af DVD film på to DVD plader

Hej alle

Hvad gør jeg, hvis jeg vil kopiere en (ikke kopi beskyttet) film, der fylder en dobbelt lags DVD skive over på to på enkelt lags skiver, så jeg bare skal skifte skive under afspilning. Gerne et share/freeware program.

vh.

Carsten
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
23. april 2006 - 19:20 #1
brug dvd shrink (freeware) :)
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
23. april 2006 - 19:22 #2
den kan krympe en dobbeltlags dvd fil til en enkeltlaget dvd. du vælger de sprog og subs fra du ikke vil have med, evt sætter kvaliteten på menuer og extramaterial lidt ned - og vupti din dvdfil fylder nu 4.35 gb og kan brændes på en enkeltlaget 4.7 gb skive :)
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
23. april 2006 - 19:23 #3
Avatar billede cmolesen Nybegynder
23. april 2006 - 19:24 #4
Tjaa, min Clone DVD2 gør det samme, men jeg vil nu alligevel gerne have muligheden for at dele en film i to. Ved en 3 timers film kan man godt se forskel, når den presses ned på en enkeltlags skive.

vh.

Carsten
Avatar billede uffesteenberg Novice
23. april 2006 - 23:28 #5
Programmet ratdvd (www.ratdvd.dk) kan også næsten helt sikkert formindske størrelsen, så den kan være på en enkelt skive... programmet er gratis og dansk... Det er super-let at bruge.. blot tager der nogle timer at køre processen igennem (afhænger af pc'en)
Avatar billede cmolesen Nybegynder
24. april 2006 - 10:39 #6
Altså, jeg kan godtformindske størrelsen, men jeg vil gerne vide, hvordan jeg deler en film op på to enkeltlags DVD skiver.

vh.

Carsten
Avatar billede bubbaa Nybegynder
25. april 2006 - 18:37 #7
http://www.dvdrip.dk/modules.php?name=News&file=article&sid=28

Guide til at lave en dvd9 (8.5 gb) til 2 dvd5 (4.7 gb)
Avatar billede cmolesen Nybegynder
05. maj 2006 - 13:43 #8
Super. Afgive lige et svar, så får du nogle point.

vh.

Carsten
Avatar billede bubbaa Nybegynder
05. maj 2006 - 17:12 #9
Godt du fik det til at virke