Avatar billede musikjakob Nybegynder
22. april 2006 - 18:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvilken harddisk?

Jeg er i gang med at bygge mig en ny computer, og kunne godt bruge lidt input til hvilken harddisk jeg bør købe. Jeg har 600 - 800 kroner at gøre godt med. Jeg ved godt det ikke er ret meget - og det er også derfor jeg skriver her - for at høre nogen har spottet gode tilbud.

//Jakob
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
22. april 2006 - 18:11 #1
Prøv www.edb-priser.dk. En Maxtor 200GB ligger i den prisklasse
Avatar billede ander2817 Nybegynder
22. april 2006 - 18:21 #2
Gå ind på www.bj-trading.dk, gå ind under harddiske og kør ned til IDE-harddiske - der er der en på 250 GB til 613 kroner og en på 300 GB til 772 kroner
Avatar billede musikjakob Nybegynder
22. april 2006 - 18:24 #3
Jeg tænker på følgende:

Producent:  WESTERN DIGITAL
Model:  Raptor 36.7GB
Type:  Internal SATA 3½"
Interface:  SATA150
Cache:  8MB
Spin RPM:  10.000RPM
Seek Time Avg:  5,2ms
Seek Time Full:  10,2ms
Seek Time Track:  0,7ms
Latency:  2,99ms
Temperatur:  5 - 55 °C

Den er til en ok penge, og sindsygt hurtig.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
22. april 2006 - 23:26 #4
Den raptor disk du har dér er rigtig hurtig ja, men også med en meget lille kapicitet!
Den er rigtig god til at have dit styresytem på (altså windows eller linux), for så burde pc'en starte hurtigere op, pga. Hardiskens hastighed.
Den kan til gengæld godt larme en del har jeg hørt!

hVIS du bare skal have en normal disk, er en MAxtor, Hitachi, Samsung, eller WD de producenter jeg kan anbefale.
Men egenlig er der ikke så stor forskel.
Jeg har en MAxtor diamond 10, 200 gb og den virker helt fint!
Avatar billede egr_sli Nybegynder
22. april 2006 - 23:26 #5
et svar, hvis det nu var
Avatar billede musikjakob Nybegynder
23. april 2006 - 08:16 #6
Hey. Tak for hjælpen folkens. Jeg tror jeg køber mig en maxtor 200 gb til at starte med. Så kan jeg købe raptoren i næste måned :). Der skulle vel ikke være noget galt i at køre med sata på den og IDE på den anden.?