Avatar billede helten_20 Nybegynder
22. april 2006 - 17:38 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Valg af bærbar?

Hey Eksperten bruger.

Står og overvejer og købe en ny bærbar computer.

Har dog ikke en skid forstand på lortet og vil derfor gerne høre jers mening om følgende maskiner:

Dell Inspiron 6400 til 9.615 kr.

http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/inspn_6400?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs

samt

ABook 3700w til 11.395 kr.

http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=ABook3700W

I der har forstand på det må meget gerne skær ud i pap hvori forskellen i maskinerne ligger. Hvor får jeg mest for pengende.

Hvor meget vil jeg ca. kunne forvente prisen falder hvis jeg venter til skole start først i sep? 500, 1.000, 2.000 kr?

Det skal bruges til lidt studie, word, excel, hypostat, spss.

lidt gaming og en hel del poker.

På forhånd tak for hjælpen. :-)
Avatar billede huset Praktikant
22. april 2006 - 17:56 #1
Hvor meget vil jeg ca. kunne forvente prisen falder hvis jeg venter til skole start først i sep? 500, 1.000, 2.000 kr?

Svar
Umuligt st sige.

Dine krav om maskine til poker, stiller ingen krav til maskinen som helhed, dog vil den til spil have visse ting som skal opfyldes. Dette afhængig, at hvilke spil vi snakker om?

Maskine 1
http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=ABook3700W

Modellen med Celeron M kan jeg ikke anbefale hvis du vil spille og stadig ønske lidt batteritid. Hertil manger Celeron M den cache Pentium M har.

Maskine nummer 2 (dell)
Denne bygges på nyeste teknologi (Core Duo) og er en ganske fint maskine. Dog ville jeg aldrig selv handle med dell pga deres dårlige support. DEll har et X1300 hvilket ikke er bedre end X700 når vi snakker om spil performance.

Af de to ville jeg tage Abook
Avatar billede huset Praktikant
22. april 2006 - 18:00 #2
Ville selv stile efter disse nyheder

http://zepto.dk/Default.aspx?page=NotebookSummaryPage&notebookid=VeIFYindlUdm

Professionel
Optimal ydelse
Til den professionelle bruger der vil have det hurtigste og kraftigste på markedet indenfor denne maskine

Denne koster i samme leje som Abook, men er en del mere kraftig på alle fronter faktisk
Avatar billede helten_20 Nybegynder
22. april 2006 - 18:11 #3
#Hust# Tak for budet, skærm oplæsningen har desværre en del og sige da jeg spiller en del poker, Jeg skal derfor kunne køre 1680*1050.

Batteri leve tid betyder ikke så meget, 2 timer skulle være mere end nok.

Er dell hurtigst og der jeg får mest for pengende, men samtidig får den dårligst service?
Avatar billede huset Praktikant
22. april 2006 - 18:13 #4
Vil ikke tage nogen af dem og kan ikke passe så høj en opløsning er nødvendig. Spiller selv meget poker
Avatar billede mini-me Nybegynder
22. april 2006 - 18:17 #5
www.asusspecialisten.dk <-- tjek A6Ja'en eller M6Va
Avatar billede huset Praktikant
22. april 2006 - 18:21 #6
M6Va er lækker, og har den selv bl.a. men synes du skal hoppe på ny teknologi nu skal skal brænde penge af
Avatar billede huset Praktikant
22. april 2006 - 18:22 #7
A6ja er også med 1280x800
Avatar billede helten_20 Nybegynder
22. april 2006 - 18:34 #8
¤Huset...

Var det den her du hentyede til med ovenstående link?

Zepto Znote 6615WD
Avatar billede huset Praktikant
22. april 2006 - 18:46 #9
Zepto Znote 2425W - NYHED
Avatar billede huset Praktikant
22. april 2006 - 18:47 #10
Avatar billede helten_20 Nybegynder
22. april 2006 - 18:49 #11
2425W Har jeg ret i at max opløsningen på denne maskine kun er 1280*800?
Avatar billede huset Praktikant
23. april 2006 - 08:33 #12
Det står der jo

15.4" WXGA+ Crystal Clear 1280x800
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. april 2006 - 11:28 #13
"Hvor meget vil jeg ca. kunne forvente prisen falder hvis jeg venter til skole start først i sep? 500, 1.000, 2.000 kr?"

Forvent ikke priserne falder!
Avatar billede helten_20 Nybegynder
24. april 2006 - 19:31 #14
#huset, der sker ingenting når jeg forsøger at accepter dit svar.

Nogen forslag til hvad jeg gør galt?
Avatar billede huset Praktikant
24. april 2006 - 22:05 #15
Du skal markere mit navn i boksen forden til venste og tryk acceptere