Avatar billede makalay Nybegynder
22. april 2006 - 09:15 Der er 12 kommentarer

Formatering af IBM R52

Hej, jeg har netop formateret min IBM R52 TYPE 1846 , 4CG...

jeg ville efterfølgende hente de nødvendige drivers på IBM.dk

Men jeg kan simpelthen ikke få netværksdriverne til at virke, hverken trådløs eller alm.

Nogle der kan hjælpe mig med dette problem?

Venlig hilse
Lasse Juhl
Avatar billede levithan Nybegynder
22. april 2006 - 09:32 #1
hvad viser din enhedshåndtering?
Avatar billede haverslev Novice
22. april 2006 - 09:38 #2
Har du ikke en medfølgende cd med div. drivere til netkort/wireless/grafik osv.?
Eller ligger de på en "recovery" partition, mener at IBM kører med det de kalder "Acces IBM" - foregår via den "blå knap".
Har du geninstalleret via den funktion eller er det blot fra windows cd.

Hvis ikke du har en cd med drivere, så skal du nok hente dem her og brænde dem ud.
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?sitestyle=lenovo&lndocid=MIGR-58931
Avatar billede innercitydk Nybegynder
22. april 2006 - 09:46 #3
Hej Lasse. Er det de her drivere du har hentet til dit alm netkort:

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-58618

Til den trådløse er der 2 muligheder:

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-52527
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-54956

Først pakker du alm lan ud ved at dobbelklikke på exe filen du har downloadet. Den pakker filen ud til:

C:\Drivers\Win\ETHBRDCM

Højreklik på denne computer og vælg egenskaber. Vælg fanen Hardware og tryk på knappen Enhedshåndtering. Højreklik på netkortet og vælg Opdater Driver. Der kommer en Guide frem. Vælg at den ikke skal lede på nettet og tryk næste. Vælg så at den skal installere fra en liste eller en bestemt placering, og tryk næste. Sæt flueben i Medtag denne placering i søgningen, og led den hen på denne adresse:

C:\Drivers\Win\ETHBRDCM\WINXP

tryk på næste. Herefter skulle den gerne finde driveren til netkortet.

Det er samme princip med det trådløse, dog skal du lige kigge i den mappe den pakker filen ud til om der skulle ligge en install.exe eller setup.exe. Hvis dette er tilfældet kan du nemlig installere driver pakken automatisk, altså uden at skulle igennem enhedshåndtering.

Vh Nicki
Avatar billede makalay Nybegynder
22. april 2006 - 12:20 #4
Hej nicki,

jeg har installeret den som exe, men den virker stadigvæk ikke?

Kan man ikke downloade en samlet pakke med drivers et sted??

Lasse Juhl
Avatar billede makalay Nybegynder
22. april 2006 - 12:22 #5
Computeren er formatert alm.

hvordan kan jeg få adgang til den IBM partion???

jeg kan ikke se den i denne computer!

Det er de drivers, som er listet jeg har downloadet!!
Avatar billede zenze Nybegynder
22. april 2006 - 13:53 #7
Hvis du skal kunne se den skjulte recovery partition, så skal du f.eks. bruge gdisk's "unhide" til at gøre den synlig - og tilgængelig.
Avatar billede zenze Nybegynder
22. april 2006 - 13:55 #8
... men den blå IBM knap giver - som tidligere nævnt - adgang til at genskabe styresystem og lægge de rigtige drivere på den bærbare.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
22. april 2006 - 15:02 #9
Du skal først installere exe, men den pakker den kun ud. Herefter skal du i enhedshåndtering lede den hen til den rigtige driver. Læs anden del af min sidste post.

Vh Nicki
Avatar billede haverslev Novice
19. maj 2006 - 22:57 #10
Avatar billede innercitydk Nybegynder
21. maj 2006 - 10:59 #11
Svar :) Hvis det da var min løsning der virkede..
Avatar billede haverslev Novice
29. oktober 2006 - 21:20 #12
Kan spørgsmålet lukkes ?