Avatar billede laserzap Nybegynder
05. maj 2001 - 22:56 Der er 29 kommentarer

Hvis jeg afspiller avi film....

Hejza alle sammen,

Kan man koble sin computer til tv\'et, så de avi-film man spiller på sin computer, bliver vist på tv\'et ?
Avatar billede klas Juniormester
05. maj 2001 - 22:59 #1
jepper . .hvis du har tv udgang på dit grafik kort, og Svhs indgang på dit tv, så kan du bare købe et Svhs kabel . . 10 meter koster omkring 150 kr.
Avatar billede wismann Nybegynder
05. maj 2001 - 22:59 #2
yes men det kræver et skærm kort med ty output

*Wismann*
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
05. maj 2001 - 22:59 #3
ja, men det kræver et grafikkort med tv-out, et kabel og at dit tv understøtter S-VHS!
Avatar billede klas Juniormester
05. maj 2001 - 23:01 #4
Who\'s your daddy!  www.klas.dk . . jeg var hurtigst  ;o)

Men der var ikke den vilde tid imellem
Avatar billede pyrofreak Nybegynder
05. maj 2001 - 23:02 #5
hmmmm - skal jeg også prøve ???

Det kan du hvis du har et grafikkort med Tv-out og et rimeligt nyt fjernsyn/video med Scar indgang

Du skal også have et scarstik med S-VHS indgang = 79.95 kr.

Og kabel ca. 150 kr.

Held og lykke
Avatar billede laserzap Nybegynder
05. maj 2001 - 23:06 #6
Hvis ens grafikkort ikke har et TV-out, hvad så ?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
05. maj 2001 - 23:07 #7
så kan du ikke :)
Avatar billede laserzap Nybegynder
05. maj 2001 - 23:08 #8
Jeg har hørt noget om et TV-out-kort...kan man købe sådant et, og smide i computeren, eller skal man invenstere i et nyt grafikkort ?
Avatar billede laserzap Nybegynder
05. maj 2001 - 23:09 #9
Forresten, hvordan kan man se, om ens grafikkort ikke har eller har sådan et tv-out dims ?
Avatar billede pyrofreak Nybegynder
05. maj 2001 - 23:10 #10
jo måske

Hvis dit fjernsyn har en indbygget komponent så den har et stik som en computer skærm - Det havde vi engang på min skole (som fremviser)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
05. maj 2001 - 23:11 #11
hvis der er tv-out på dit grafikkort, skal der være et lille S-VHS stik ved siden af de andre stik der nu måtte være på et!
Avatar billede pyrofreak Nybegynder
05. maj 2001 - 23:11 #12
Ja da - Hvis den ikke har et extra hul så har den ikke TV-Out (hmmmm) hvad så hvis den har flere spørg du.

Så se hvad der står ud for hullet.
Avatar billede laserzap Nybegynder
05. maj 2001 - 23:12 #13
det har mit tv ikke....
Avatar billede laserzap Nybegynder
05. maj 2001 - 23:13 #14
mit graffikort har ikke sådan en dims.
Skal jeg så ud at købe nyt grafikkort, eller et TV-out-kort ?
Avatar billede pyrofreak Nybegynder
05. maj 2001 - 23:15 #15
det ser sådan ud
Avatar billede laserzap Nybegynder
05. maj 2001 - 23:18 #16
ok....
Hvilket et anbefaler i?
Jeg er ikke den der spiller, men jeg ser da en del film på min com (musikvideoer og den slags)
Det må ikke være alt for dyrt ;)
Avatar billede madskp Nybegynder
05. maj 2001 - 23:23 #17
Det kan nu også lade sig gøre at få billedet fra computeren over på tvet uden at have tv out på sit grafikkort. Trust har et produkt der hedder telewiever. Det bliver tilsluttet direkte til din VGA udgang på grafikkortet og du kan både få SVHS og composite video ud af den. Den tilsluttes via. et y kabel så både fjernsyn og monitor kan bruges samtidig.
Desuden er det heller ikke nødvendigvis sådan at hvsi du har et grafikkort med tv out at så skal du have SVHS i dit fjernsyn. Mange grafikkort med tv out har et specielt SVHS stik hvor der er et par ekstra ben til composite video. Så er det bare at få fat i det rigtige kabel.
Avatar billede madskp Nybegynder
05. maj 2001 - 23:27 #18
Jeg mener at den koster omkring 700 kr. Men jeg ved at der også er andre mærker!!!!
Avatar billede klas Juniormester
08. maj 2001 - 17:59 #19
så forresten lige at man på http://www.mymusic.dk/shop/ kan købe billige kabler . . 89kr inkl. forsendelse for 10 mtr.
Avatar billede laserzap Nybegynder
08. maj 2001 - 18:16 #20
Hvis man nu køber sådan en telewiever, hvordan er kvaliteten så på tv\'et ?
Avatar billede madskp Nybegynder
08. maj 2001 - 20:48 #21
Jeg vil gætte på at kvaliteteten er den samme som på en tv out dog med den forskel at her kan du køre 1024x764 uden problemer hvor du ved mange grafikkort med tv out højest kan køre 800x600.
Jeg fik at vide ved en forespørgsel at kvaliteten ikke er nær så høj som ved det man får ud af et MPEG kort (DVD kvalitet).
Avatar billede laserzap Nybegynder
09. maj 2001 - 14:17 #22
Et MPEG kort, er det samme som TV-kort ?
Avatar billede laserzap Nybegynder
09. maj 2001 - 14:21 #23
Fandt noget her:
DVD DREV - MPEG2 KORT

Varenr
Status
Producent
Beskrivelse
Info
Model
Pris

330029
  Creative
MPEG2 kort m. Tv Out Creative Labs DXR3
  DVD

330011
  Sigma Designs
MPEG2 kort m. Tv Out RealMagic Hollywood+
  DVD

Selvom der står DVD-drev, står der MPEG-kort...er det ikke et kort så ?
Avatar billede madskp Nybegynder
09. maj 2001 - 16:33 #24
Jo det er fordi det er et sæt med dvd drev og MPEG kort. Du skal dog være opmærksom på at du ikke kan få dine avi film ud gennem MPEG kortet da det kun er beregnet til at decode MPEG (filer, DVD mm.)
Avatar billede laserzap Nybegynder
09. maj 2001 - 18:17 #25
ok.... så kan det ikke betale sig, fordi jeg har næsten prøvet i 14 dage, at finde et program, der kan konventere til dette format...men uden held :((
Avatar billede laserzap Nybegynder
09. maj 2001 - 18:20 #26
Kender du et program, der kan konventere til dette format ?
Avatar billede madskp Nybegynder
09. maj 2001 - 18:36 #27
Programmet TMPEGenc kan normalt downloades på http://www.jamsoft.com/tmpgenc/
jeg kunne dog ikke få forbindelse til siden. eller sig til så kan jeg lægge den et sted hvor du kan hente den.
Programmet kan både konvertere fra avi til mpeg og omvendt
Avatar billede laserzap Nybegynder
09. maj 2001 - 18:46 #28
Hvis du vil, må du meget gerne lægge programmer ud :)))
Avatar billede madskp Nybegynder
09. maj 2001 - 19:01 #29
Den er lige her
http://userportal.iha.dk/~00734/tmpeg.zip
Når du har pakket filerne ud i et bibliotek kan du starte programmet med TMPEGenc.exe