Avatar billede lisemarie Nybegynder
20. april 2006 - 22:41 Der er 31 kommentarer

Vurdering af logo

Hej

NU har vi brugt alt for længe på at designe vores logo uden at vi er helt tilfredse.

Derfor spørger vi nu jer eksperter om god, kritisk og konstruktiv hjælp. Gerne med helt andre forslag...!

Vi er en dansker og en islændig som lige har startet et rengøringsfirma sammen. Vores kunder vil primært være kontor/letter erhverv samt private, der har råd til den slags. Firmaet hedder SYDDJURS rengøring og dækker den nye SYDDJURS kommune nord for Århus.

Alle forslag er mere end velkomne!

Se vores eget eksempel her: http://www.lise.birk.com/SYDDJURSren/logo1.pdf

PS. Der er god vin til vinderen (samt evt. en gang rengøring, hvis du bor i vores område).

Hilsen Lise og Solvej.
Avatar billede datasource Nybegynder
20. april 2006 - 22:43 #1
Skal det være i nogle bestemte farver eller har i nogle specielle krav til det...?
Avatar billede datasource Nybegynder
20. april 2006 - 22:48 #2
Avatar billede lisemarie Nybegynder
20. april 2006 - 22:55 #3
Vi har diskuteret farver og vil gerne holde det i hvidt (klinisk ren farve...), blåt (den troværdige Danske Bank farve) og evt. gul, fordi det er en glad og lys farve...

Men vi er i bund og grund meget åbne. :-)
Avatar billede lisemarie Nybegynder
20. april 2006 - 22:56 #4
Hej datasource

Det ser vildt flot ud! Måske bliver det lidt langt... Derfor er vores eget forslag i to linjer.

Hilsen Lise
Avatar billede datasource Nybegynder
20. april 2006 - 22:58 #5
Avatar billede datasource Nybegynder
20. april 2006 - 23:01 #6
Avatar billede datasource Nybegynder
20. april 2006 - 23:11 #7
http://www.spandauerlogen.1go.dk/logo/logo4.jpg - simpelt og på to linjer...

Nu har i nogle forslag...er der nogle af dem i synes er gode...så kan vi snakke om dem !
Avatar billede lisemarie Nybegynder
20. april 2006 - 23:25 #8
Hej Datasource

Tusind tak for dine forslag; det arbejde du har lavet virker meget professionelt og er rigtigt flot. Faktisk er jeg på en måde mest vildt med dit første udkast, måske fordi det er så meget anderledes end vores eget.

Skal vi lige give de andre en dag eller to til at være med? ;-)

Hilsen Lise
Avatar billede datasource Nybegynder
20. april 2006 - 23:41 #9
Jo det kan vi da godt...bare sig til hvis i selv har nogle idéer og forslag til logoet :D
Avatar billede zambezi Nybegynder
21. april 2006 - 11:40 #10
Hejsa

Så kommer jeg med et par forslage ;0)

Logo 1: http://www.abc-studio.dk/syddjurs/logo1.htm

Logo 2: http://www.abc-studio.dk/syddjurs/logo2.htm
Avatar billede lund_dk Praktikant
21. april 2006 - 13:18 #11
Jeg syntes de loger der er foreslået mangler lidt mere professionalisme, og i stedet for ren tekst, så lad loget indeholde et objekt..

Jeg venter tilbage med ldit forslag.
Avatar billede lund_dk Praktikant
21. april 2006 - 13:32 #12
Hermed mit forslag.
Dette logo har symboler
1. Dråbe: vand - dermed rengøring
2. Farverne er blå, (udgangspunkt Fra Danske Bank hjemmeside) som er farve på vand - dermed rengøring
3. Loget har god harmoni, passer flot ind på brevpapir, visitkort osv.
4. Læt læseligt

Det kan ses på www.referencer.lund.dk/logo/syddjursren/logo1.jpg
Avatar billede zambezi Nybegynder
21. april 2006 - 13:46 #13
Hmmm...mine logoer indenholder jo nogle objekter...
Avatar billede zambezi Nybegynder
21. april 2006 - 13:48 #14
lund_dk: not bad, men ligner mange andre logoer...synes jeg
Avatar billede lund_dk Praktikant
21. april 2006 - 14:24 #15
zambezi: Det er korrekt de gør det. Dog vil jeg sige dine objekter kan "forstyrre øjet" for mig, er de alt for dominerende sammen med farverne.
Et logo skal selvfølgelig springe i øjet, men skal heller ikke sprige for meget i øjet.
Avatar billede datasource Nybegynder
21. april 2006 - 14:26 #16
Har lavet 2 nye logos som jeg personligt selv synes er de bedste:
http://www.spandauerlogen.1go.dk/logo/logo5.jpg
http://www.spandauerlogen.1go.dk/logo/logo6.jpg
Avatar billede zambezi Nybegynder
21. april 2006 - 14:28 #17
lund_dk: Det er smag og behag! :0)
Avatar billede domaz.dk Novice
21. april 2006 - 15:57 #18
bryder mig ikk meget om den font du har brugt lund.. ellers godt forslag..
Avatar billede flashnoob Nybegynder
21. april 2006 - 20:12 #19
datasource -> På dine to sidste logoeer ser det jo ud som om der står 'svddiurs renaørina' :D Bare lige mit lille input.
Avatar billede flashnoob Nybegynder
21. april 2006 - 23:53 #20
Hej med jer
Et par forslag fra mig :)
http://www.virksaa.1go.dk/exp/704180/
(I skal kopiere linket ind i browserens adresselinie)
Avatar billede zambezi Nybegynder
22. april 2006 - 11:30 #21
Avatar billede lisemarie Nybegynder
22. april 2006 - 23:13 #22
Hej Lund
Tak for dine forslag. De er rigtigt gode!
Jeg er dog meget enig med domaz, at fonten ikke lige er min kop te. Den virker så banal, hvis du forstår.
Ellers forstår jeg fint hvad du mener med dråben og letlæselighed.
Du er velkommen til at komme med flere forslag. Evt. tekst i andre farver - og så mere "cyklet sammen"...
Hilsen Lise
Avatar billede lisemarie Nybegynder
22. april 2006 - 23:21 #23
Hej Zambezi
Også tak for dine forslag, de er super gode.
Dog bryder jeg mig slet ikke om /logo2 - det er på en måde for voldsomt.
Derimod er /logo1 rigtigt godt. Måske associationer til et sommerhusudlejningsfirma? ;-)
/Logo3 er meget sødt. Meget personligt. Prøv evt. med anden farve skrift og anden font.
Håber du har mod på at arbejde videre med det.
På forhånd tak.
Hilsen Lise
Avatar billede lisemarie Nybegynder
22. april 2006 - 23:25 #24
Hej Flashnoob
Tak også for dine forslag.
De er på en måde lige gode alle tre.
1 synes jeg er lidt klassisk med dråberne.
2 bliver bedre og bedre jo mere jeg kigger på det
3 er sødt og skægt, også virkelig godt.
Vi har en eller anden idé om at det vil være flot hvis "rengøring" ikke er skrevet med versaler. Prøv evt. også en anden farve til teksten.
På forhånd tak.
Hilsen Lise
Avatar billede zambezi Nybegynder
23. april 2006 - 10:30 #25
lisemarie: Jeg har holdt mig til de farver du er varm på, som blå og guld, men sig mig er det kun skrift type og skrift farver du er ikke så glad for? Hvad med spanden? Er den ok farvemæssit?
Avatar billede zambezi Nybegynder
23. april 2006 - 11:31 #26
Hej Lise

Her er et par forslag med forskellige skrifttyper:
http://www.abc-studio.dk/syddjurs/logo3.htm
Avatar billede flashnoob Nybegynder
23. april 2006 - 19:05 #27
Hej Lise.
Så har jeg lavet logo 2 om, der er et par forslag.
http://www.virksaa.1go.dk/exp/704180/index2.html
Avatar billede flashnoob Nybegynder
27. april 2006 - 20:06 #28
Hva' så piger. Hvad finder I ud af :P
Avatar billede lisemarie Nybegynder
28. april 2006 - 11:16 #29
Hej drengene
Vi har valgt logoet med den gule spand fra Zambezi.
Tusind tak for alle de flotte forslag!
Hilsen Lise & Solveig
Avatar billede flashnoob Nybegynder
28. april 2006 - 15:26 #30
Husk at lukke spørgsmålet :)
Avatar billede zambezi Nybegynder
28. april 2006 - 17:52 #31
lisemarie>> tak for det :0)) Rart at høre...Send en mail til mig på abc@grafisk.dk