Avatar billede lbaad Nybegynder
20. april 2006 - 15:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Export/import spørgsmål

hej

Jeg sidder og skal lave en export af en oracle database, som jeg skal bruge på en anden maskine.

Jeg er ikke interesseret i data, kun struktur.

Jeg har forsøgt mig med:
exp bruger/passwd@sid full=y file=c:\dw.dmp log=c:\dw.log

imp bruger/passwd@sid full=y file=c:\dw.dmp log=c:\dw.log

men, jeg får mange fejl
IMP-00017: følgende sætning fejlede med oracle-fejl 1950
IMP-00003: oracle-fejl 1950 fundet
ORA-01950: ingen privilegier på tabelområdet 'SYSTEM'

Er det bare er fordi jeg skal oprette samtlige tablespaces på den nye database eller er der noget mere galt. Troede det var den nemmeste måde, at "flytte" en database fra en maskine til en anden....

mvh
Lars
Avatar billede pnielsen Nybegynder
20. april 2006 - 15:11 #1
Hej Lars,

ja - Du skal oprette alle tablespaces...
Og du skal også sørge for at det er en DBA bruger der laver din exp/imp.

Exp/imp er det nemmeste når du skal refreshe data i skema - ellers bruger jeg rman dublicate til at refreshe testmiljøer.

Hvis det er en permanent flytning på samme platform kan du kopiere alle datafiler og lave ny controlfil.. Bare husk at din software så skal være præcis samme version/patchlevel. Der er mange muligheder :-)
Avatar billede pnielsen Nybegynder
20. april 2006 - 15:12 #2
Du skal også lige have "rows=N" i din export kommando, hvis du ikke ønsker data med over.
Avatar billede lbaad Nybegynder
20. april 2006 - 15:18 #3
hej paw

Ja, jeg tænkte det nok. Så er der jo ikke så meget fidus med en export/import.

Jeg har ikke RMAN installeret, så det vil jeg ikke begynde at rode mig ud i.

Takker for inputs

/Lars