Avatar billede harisk Nybegynder
20. april 2006 - 10:55 Der er 4 kommentarer

problemer med overlappende "validation summaries"

hejsa der,

(ASP.NET 2.0)
jeg håber at I har en ide om hvorfor min validering er totalt ude i hampen. Problemet er med validation summary.

Jeg har 3 usercontrols, uc3 er i uc2 og uc2 er i uc1, dvs 3 nestede. problemet ligger i når jeg validerer i uc3 som er omkalmret af uc2, som igen er omklamret af uc1. Hvis der sker en fejl i brugerindtastningen i uc3 så udløser det validation summaries på dem alle 3!!! Det er nogle helt andre grupper der bliver brugt men det er åbenbart ikke godt nok når det er en usercontrol i en usercontrol.

Er der nogle der har stødt og kender den rigtige måde at gøre det her på så mine "børns" fejl ikke bliver fanget at "forældrene" også... Nu har jeg brugt en hel dag på alt muligt underlig og det har jeg endnu ikke løst. Det er i 2.0 fejlen opstår...

På forhånd tak
Avatar billede snepnet Nybegynder
20. april 2006 - 12:09 #1
det fungerer fint nok sådan noget... har du husket også at sætte validationgruop på de knapper du bruger til at lave postbacks?
mvh
Avatar billede harisk Nybegynder
20. april 2006 - 12:31 #2
yes, det har jeg, og gået alt igennem for at tjekke hvis jeg nu skulle have glemt at lukke et tag. Men alt er ok, og efter bogen, forskellige validationgroups og det hele, både på knapper der validerer og controls der bliver valideret. jeg har endda opdaget at der sker noget mærkligt når den validerer noget til "false". Så gør alle knapper det, at de udløser den fejlbesked. Kun dem som er sat til causesvalidation=false der ikek gør. Selv de knapper som ikke er i den samme validaiton group! :S
Avatar billede snepnet Nybegynder
20. april 2006 - 12:51 #3
jeg er ikke sikker på at jeg er med....
jeg har 3 usercontrols her uc1/uc2 og uc3

uc1 indsætter uc2 og uc2 indsætter uc3

der er et validationsummary i uc1 - der validerer gruppen uc1... jeg synes ikke der er overraskende opførsel.

hvis du lægger en mailadresse kan jeg sende det til dig... det er sådan lidt meget at paste 3 usercontrols og en form herude - men det kan jeg også godt gøre, hvis du hellere vil have det.

mvh
Avatar billede harisk Nybegynder
20. april 2006 - 12:56 #4
det er bare fino, send det til haris@medialogic.dk det er bare underligt at jeg på uc3 får validationsummary 3 gange frem, altså at den fejl bliver fanget af alle validaitonsumaries.

men send det lige til mig, såkan jeg også sende dig min måske, så du kan se hvad den har gang i... ;)