Avatar billede jarl-g Nybegynder
20. april 2006 - 08:17 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Saml Selv computer

Jeg vil gerne have en ny computer, og har fundet ud af at man får meget mere for pengene ved at samle selv. Jeg har kun sat mig lidt ind i det, og tør derfor ikke at samle en helt selv. Derfor giver jeg 200 point for bedste bud (ifølge mig :), 100 for næstbedste og 50 for tredje bedste. "Resten" hvis det skulle komme så vidt får ikke point, da jeg ikke har SÅ mange point at gi' af =D

Mange tak for hjælpen, på forhånd

Jarl-G
Avatar billede jarl-g Nybegynder
20. april 2006 - 08:18 #1
PS. Jeg vil først være hjemme ved 18.30 tiden i aften, så hvis i svarer, så kom venligst tilbage og se mine kommentarer til det, ved den tid :)

Jarl-G
Avatar billede combo Nybegynder
20. april 2006 - 08:50 #2
Kom med lidt oplysninger om hvad du skal bruge din computer til,
og hvilke programmer der skal kører på den.
Du kan købe en samlet computer i pris lejet fra 1695,- der kan det næste ikke gå at samle en selv, eller du kan skrue en ok gamecomputer sammen selv til omkring 5500,-
Uden software.
http://www.primetech.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=2514
Avatar billede drgonzo Praktikant
20. april 2006 - 09:53 #3
Bundkort: MSI 945P Platinum

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=148524

Processor: Pentium 4 650 3.4 ghz. 2mb L2 cache boxed

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=123144

Ram: Performance A-Data 533 mhz Dual Channel 2GB

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=156825

HDD: 1 stk Western Digital Caviar SE16 WD2500KS 250 gb serial ata II

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=141551

GFX: Inno3D 7900 GT

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=197602

DVD: LiteOn SOHW-1653S (Sort) DVD-RW dual layer + og – format

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=117229

PSU: NorthQ 4775-500s ultra silent

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=169177

Kabinet: codegen c-6066

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=108838
Avatar billede drgonzo Praktikant
20. april 2006 - 10:01 #4
kabinet linket var sku dødt så her er et nyt

CODEGEN 4046-1

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=44264

Nå ja, CPU er 64 bit

samlet pris for comp: 8802.00kr
Avatar billede abeljensen Nybegynder
20. april 2006 - 10:18 #5
Hvor meget må prisen ende på? Er der nogle krav til computeren? Og ja, skal windows være med eller hvad skal der med? :)
Avatar billede jarl-g Nybegynder
20. april 2006 - 19:35 #6
Undskyld, da jeg skrev dette spørgsmål har jeg været MEGET distret.

Computeren skal primært bruges til spil, og jeg tænkte om i kunne give et tilbud som kunne samles på www.shg.dk, da jeg ikke kan finde ud af at sætte sådan noget i.

Prisen ville jeg gerne have omkring de 7 tusinde, helst.

Tak :)
Avatar billede jarl-g Nybegynder
20. april 2006 - 19:51 #7
PS. (Igen). Vil også meget gerne have Microsoft Word, Publisher, Excel osv. med :)
Avatar billede combo Nybegynder
21. april 2006 - 09:52 #8
forslag til computer med software og hardware:
computer:Pentium4 3GHZ, 5454,-
Software:Xp home Dk 647,- office pakken 1636,-
Se link, hvis du ringer og spørger leverandørn kan du måske få et samlet billigere tilbud
se
http://data-shoppen.dk/product_info.php?cPath=50&products_id=600
http://data-shoppen.dk/index.php?cPath=27_52
http://data-shoppen.dk/index.php?cPath=27_48
Avatar billede drgonzo Praktikant
21. april 2006 - 10:03 #9
combo > du linker til en computer med 9600pro gfx kort, og den skal primært bruges til spil.. 9600pro er mildest talt forældet.I det hele taget er det en meget dyr comp for meget lidt hardware..

http://edbpriser.dk/computere/homemade-info.asp?Kode=19398&Type=4&ID=1
AMD dual core cpu, 1GB ram, 6600GT gfx.... 6096.00kr
Avatar billede combo Nybegynder
21. april 2006 - 10:03 #10
ps priserne kan svinge se de kokrete priser på hjemmesiden.
Avatar billede combo Nybegynder
21. april 2006 - 13:29 #11
drgonzo - du har umiddelbart fuldstændig ret set fra en ren økonomisk betragtning, men hvis du kigger linket igennem vil du opdage at der er mulighed for nogle opgraderinger til en rimelig pris, eks. gforce 6600, flere ram osv.
Men tænk også på at det et er gennemprøvet produkt med fri hotline 24 mdr. Og at hvis du kontakter leverandøren er der sikkert mulighed for at du kan købe hardware + software til en lidt billiger pris end opgivet på hjemmesiden. Så udfra en generel betragning vil det være en et godt bud.

Håber at du kan bruge det til noget Jarl-G.

Det er ikke alt der glimter der er guld..
Avatar billede drgonzo Praktikant
21. april 2006 - 17:13 #12
næ det ville da ikke, med opgraderingerne bliver den stadig 500kr dyrere end den jeg linker til. Hotline og support er der ved de fleste forhandlere, så rent økonomisk er det da et dårligt bud
Avatar billede jarl-g Nybegynder
22. april 2006 - 19:31 #13
PT er jeg utroligt interesseret i Dr. Gonzo's svar på en god computer til en billig penge! De 2 andre tilbud er også interessante, men jeg har hørt fra mange, at AMD er det bedste tilbud på spillecomputere lige for tiden. Smid et svar Dr. Gonzo.

Hvordan giver jeg så point til jer andre? :S

Tak, endnu en gang for alle svar og kommentarer :)

Jarl-G
Avatar billede jarl-g Nybegynder
22. april 2006 - 19:34 #14
Dog er der dog noget jeg ikke forstår? Der mangler både PSU og CD-rom drev og sådan, og jeg ved ikke hvad jeg skal tage? Er det ligegyldigt og/eller er der noget du kan anbefale af dem, Dr. Gonzo?
Avatar billede jarl-g Nybegynder
22. april 2006 - 20:29 #15
PS. Der skulle kun have været ét dog i første sætning ovenover :D
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. april 2006 - 04:17 #16
den jeg foreslår har dvd brænder og der er psu med, det er en samlet klar computer :)
Avatar billede jarl-g Nybegynder
23. april 2006 - 10:17 #17
Vil det sige at jeg ikke behøver et CD-Rom drev, når der er CD / DVD brænder i? Så tænkte jeg at jeg ville upgradere grafikkortet til et Inno3D GeForce 7800GT og Ram'ene til 1GB Kingston Ram blok? Er dette et godt køb? Hvis du vil svare på det ville jeg blive utrolig glad. :), men du får pointene alligevel
Avatar billede jarl-g Nybegynder
23. april 2006 - 11:06 #18
PS. Jeg mente et Inno3D GeForce 7600GT :)
Avatar billede jarl-g Nybegynder
23. april 2006 - 11:11 #19
PS. Igen. Får jeg en PSU MED? Hvor god er den PSU så? :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. april 2006 - 14:29 #20
det er et ganske godt køb, men ville nok købe rammene i 2 blokke så du kan køre dual channel
Avatar billede jarl-g Nybegynder
23. april 2006 - 15:50 #21
Forstår ikke helt. Er det en fordel at have 2 512 MB Ram blokke istedet for 1 GB Ram blok?
Avatar billede huset Praktikant
23. april 2006 - 16:08 #22
Hvis du benytter dual channel, så har du stadig nøjagtig samme mængde RAM som normalt.

Forskellen er, at man med dual channel benytter to helt uafhængige memory kontrollers. Hermed opnår man teoretisk en dobbelt båndbredde.
Avatar billede jarl-g Nybegynder
23. april 2006 - 16:10 #23
Men giver det mig ikke mindre mulighed for at opgradere på et senere tidspunkt, angående plads?
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. april 2006 - 20:37 #24
det kommer an på hvor mange ram slots der er i bundkortet. Du får en helt fin psu med. Den kan sikkert opgraderes hvis du vil
Avatar billede jarl-g Nybegynder
24. april 2006 - 11:21 #25
Mange tak :)