Avatar billede don_r Nybegynder
19. april 2006 - 17:41 Der er 4 kommentarer

.eu domainer

Hej Eksperter

Jeg har været så heldig at få fingre i et .eu-domæne. Fedt

Jeg har flere gange købt dk domainer og fået ændret deres dns-servere til f.eks. gratis-dns.dk, dette har jeg først registreret hos dkhostmaster og herefter lagt det ind hos gratis-dns. Men hvad gør jeg med .eu? Jeg kan ikke lige se hvor jeg skal registrere det, jeg har købt det igennem www.domeneshop.no og de er ikke lige huget på at hjælpe mig med dette, da de sikkert håber at jeg vil købe servicen af dem.
Avatar billede freddy04 Nybegynder
19. april 2006 - 17:49 #1
Du kan jo bare redelegerer til gratisdns når det bliver muligt om nogle dage - læs mere på deres hjemmeside
Avatar billede freddy04 Nybegynder
19. april 2006 - 17:53 #2
det ser ud til at de kalder det for "registratortjeneste", det skulle ifølge deres hjememside følge gratis med domænet, der skulle du kunne opsætte navneserverne...men kender ikke domeneshop.no, så det er blot et gæt :-)
Avatar billede don_r Nybegynder
20. april 2006 - 13:55 #3
Jeg kan se at jeg kan gøre det via domainnameshops hjemmeside, fik ikke noget login/password med bestillingen, men nu fik jeg det.

Hvor har du læst det du skriver i #1?
Avatar billede freddy04 Nybegynder
20. april 2006 - 15:32 #4
ok, ja jeg så godt der var et login på siden.
På gratisDNS står der under nyheder:
"3) kan jeg transfer et .eu domæne hertil, jeg har købt det hos Spee****s eller andet sted?
ad 3) vi er langt fremme med test af dette, vi regner med det er klar d. 21 april, men nok mere sandsynligt om et par dage. "

Så det er altså ikke klart endnu, men snart bliver det muligt at flytte til dem hvis det er det du vil. Men du skal jo så formentlig betale for et års registrering mere, så måske du skulle vente lidt endnu :-)