Avatar billede cj Nybegynder
14. november 1999 - 19:53 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Linux Partition !!!!

Hvordan kan jeg fjerne mit Linux fuldstændigt ??

Jeg har prøvet på at få fjernet Linux partitionen og få lavet en NTFS partition i stedet, men min computer boot'er stadig op med "LILO Boot"

/CJ
Avatar billede geeeet Nybegynder
14. november 1999 - 19:55 #1
Kør en FDISK fra dos, der kan du fjerne alt hvad der hedder partioner...også gamle linux-partioner...
Avatar billede spacey Nybegynder
14. november 1999 - 19:59 #2
Brug fdisk til dos. du skal bare skrive 'fdisk /mbr' så er den klaret

Avatar billede tigerdyr Nybegynder
14. november 1999 - 20:22 #3
Spacey har ret... under dos/windoze, skal du bare køre kommandoen fdisk /mbr
Avatar billede spacey Nybegynder
14. november 1999 - 20:25 #4
tigerdyr>>> Hvorfor gentager du mit svar?
Avatar billede cj Nybegynder
14. november 1999 - 20:34 #5
hm....
Så skal jeg vel boote op med en DOS bootdisk ikk ?

/CJ
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
14. november 1999 - 20:36 #6
Ikke nødvendigt med bootdisk...
Bare du er på en fat/vat(aka. fat32) partition og kan eksekvere en dos fil (fdisk) :o))

Kort sagt, bare start windoze og fra menuen start => kør, en dos prompt eller hvad du nu har lyst til, kører du fdisk /mbr

Avatar billede tigerdyr Nybegynder
14. november 1999 - 20:37 #7
>>Space... jeg gav dig ret... synes ikke om greeeeeet's svar...(lyder for meget af lav en ny partition, hvilket jo som du også siger ikke er nødvendigt)
Desuden er mit jo, kun en kommentar!
Avatar billede spacey Nybegynder
14. november 1999 - 20:39 #8
tigerdyr>>> OK!
Avatar billede cj Nybegynder
14. november 1999 - 21:25 #9
Jeg gav geeeet flest point da hans svar var det første jeg prøvede og det virkede !!!!
MANGE TAK !!
spacey du fik 50 af point'ene fordi dit svar også er rigtigt....
Det læste jeg nemlig også på en side bagefter :o)

Tak for hjælpen !!!

/CJ
Avatar billede geeeet Nybegynder
14. november 1999 - 22:00 #10
Det var så lidt... :-)8-<

/Gert
Avatar billede spacey Nybegynder
14. november 1999 - 23:39 #11
My pleasure...

/spacey