Avatar billede jgkl Nybegynder
18. april 2006 - 12:10 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

USb Memory stick virker ikke i WinXp under domæen

Hej

Jeg har et lille problem.

I vores domæne er der installeret 3 xp maskiner indtil videre, alle med SP2. Vores usb memory sticks virker ikke længere på disse maskiner. Er der nogen forklaring ide? hvor i problemt ligger Har selv 2 xp maskiner som kører uden for domæne med samme opdateringer, og der er ingen problemer med usb sticks.
Avatar billede never_mind Nybegynder
18. april 2006 - 12:13 #1
det er slået fra via GPO`s pga sikkerhed er mit gæt
Avatar billede sakata Nybegynder
18. april 2006 - 12:18 #2
Prøv at se på tildeling af drev.
Kan du se USB'en i disk managment, så får den sikkert et drev bogstav på din maskine, som allerede er brugt af netværket.
Avatar billede never_mind Nybegynder
18. april 2006 - 12:19 #3
så ville den få tildelt det næste frie bogstav
Avatar billede jgkl Nybegynder
18. april 2006 - 12:26 #4
Heps alt det ved jeg godt, men kan nogen give mig et lille hint til hvor i GPO det er man slår det fra igen..
Avatar billede never_mind Nybegynder
18. april 2006 - 12:32 #5
hvad os kører serveren og hvilken service pack ? (ja det har en betydning for at kunne svare ;) )
Avatar billede jgkl Nybegynder
18. april 2006 - 12:48 #6
Vores server er en Windows 2003 sp1, og jeg har ledt som en tosset i vores GPO men har ikke kunnet finde noget.
Avatar billede never_mind Nybegynder
18. april 2006 - 12:58 #7
finder det senere, har lige et par 19" racks der skal samles :/
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2006 - 12:58 #8
Hvis din memory stick vil bruge et drevbogstav, der er optaget af et netværksdrev, vil den ikke automatisk få det næste ledige, men vil forblive uden. Her skal man så ind og tildele det manuelt
Avatar billede sakata Nybegynder
18. april 2006 - 13:19 #9
Har samme oplevelse som runnerb ;o)
Avatar billede sakata Nybegynder
20. april 2006 - 11:51 #10
Har du fået løst dit problem..?
Avatar billede jgkl Nybegynder
20. april 2006 - 12:12 #11
Desværre ikke
Avatar billede jgkl Nybegynder
20. april 2006 - 12:15 #12
Jo Problemet er løst alligevel...
Avatar billede sakata Nybegynder
20. april 2006 - 13:24 #13
Jamen dog, hold os nu ikke hen i spænding for længe, men fortæl hvordan problemet er blevet løst.. ;o))
Avatar billede jgkl Nybegynder
20. april 2006 - 13:43 #14
Må til min skamme sige at jeg ændrede drevbogstav i MMC :-( så det var løsningen alligvel, havde bare kigget flere gange inden jeg stillede spørgsmålet....