Avatar billede ctv! Nybegynder
18. april 2006 - 11:59 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

banne specifik IP adresse fra hjemmeside

Hej

Jeg har et webhotel hos b-one, og har i den forbindelse en gæstebog på min hjemmeside.

Den bliver desværre spammet op til flere gange dagligt af en specifik IP adresse, som jeg nu gerne vil blokere fra hele hjemmesiden.

Hvordan gøres dette nemmest?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. april 2006 - 12:03 #1
Nogle gæstebøger har spam filtre (hvis du opdatere til den nyeste version).
Avatar billede prom Nybegynder
18. april 2006 - 12:04 #2
Hvilken webserver bruger de hos B-One?
Avatar billede ctv! Nybegynder
18. april 2006 - 12:07 #3
james>det har min gæstebog ikke desværre...
Avatar billede prom Nybegynder
18. april 2006 - 12:08 #4
Avatar billede prom Nybegynder
18. april 2006 - 12:09 #5
Hvis du bruger Apache...
Avatar billede ctv! Nybegynder
18. april 2006 - 12:10 #6
har som sagt et webhotel hos b-one, og har derfor ikke adgang til apache...
Avatar billede dimsushi Nybegynder
18. april 2006 - 12:13 #7
Evt i toppen af dine sider:

if ($_SERVER["REMOTE_ADDR"] == ip adresse) {
  die('spammer');
}
Avatar billede ctv! Nybegynder
18. april 2006 - 12:21 #8
dimsushi-> virker ikke.. så dør den bare med alle IP adresser!
Avatar billede challenge Praktikant
18. april 2006 - 12:23 #9
Husk at udskifte "ip adresse" med de pågældende ip... :)
Avatar billede ctv! Nybegynder
18. april 2006 - 12:25 #10
ja, det har jeg skam også gjort! :)
Avatar billede prom Nybegynder
18. april 2006 - 12:27 #11
Selvfølgelig har du adgang til Unix serveren. Spør B-One hvordan du opretter en .htaccess fil. Brug programmet Putty http://www.putty.nl/download.html til at få adgang til Unix systemet.
Avatar billede prom Nybegynder
18. april 2006 - 12:27 #12
Hvis du ikke har en .htaccess fil fra før var det måske på tide...
Avatar billede dimsushi Nybegynder
18. april 2006 - 12:27 #13
if ($_SERVER["REMOTE_ADDR"] == '*.*.*.*') {
  die('spammer');
}

Tjekkede lige. Det virker hos mig. Husk at aktiver fejlmeddelelser på dit b-one webhotel. Det har de desværre deaktiveret som standard. :)
Avatar billede ctv! Nybegynder
18. april 2006 - 12:42 #14
cool, det funker nu!

svarer du lige, så får du point!
Avatar billede prom Nybegynder
18. april 2006 - 12:51 #15
Hmmm - forstår ikke helt hvorfor du vil styre adgang til dine sider på denne måde. Adgangskontrol bør du ikke programmere dig ud af. Dette bør styres af webserveren...
Avatar billede dimsushi Nybegynder
18. april 2006 - 13:08 #16
@ctv!
Svar...

@prom
Du har selvfølgelig adgang til .htaccess hos b-one og det er muligt du kan lave det ctv! efterspørger via .htaccess, men du har ingen yderligere adgang til apache serveren hos b-one end via .htaccess. Det er en af ulemperne ved den slags host b-one er. Var det noget i den her dur du tænkte på?

<Directory>
    Order Deny,Allow
    allow from all
    Deny *.*.*.*
</Directory>
Avatar billede prom Nybegynder
18. april 2006 - 13:10 #17
@dimsushi
Nemlig.
Avatar billede prom Nybegynder
18. april 2006 - 13:14 #18
Med Putty eller et annet Unix værktøj kan du få adgang til mappen over "www" mappen, der bør .htaccess plaseres.
Fra B-One's FAQ:
Unix Path: /customers/ditdomæne/ditdomæne/httpd.www/
Avatar billede serverservice Praktikant
18. april 2006 - 13:48 #19
Det er sikkert noget der vil virke i en periode - måske få brugeren til at stoppe ,  men det afholder ikke brugeren fra at skifte ip.
Avatar billede dimsushi Nybegynder
18. april 2006 - 13:48 #20
Så er vi nogenlunde på bølgelængde. Det er dog noget lettere at få adgang til den mappe og uploade din .htaccess fil via en ftp klient. Den mappe du omtaler er default når du forbinder via ftp. Putty er noget mere kompliceret vil jeg sige. :)
Avatar billede prom Nybegynder
18. april 2006 - 13:53 #21
Der har du ret, når man ikke behøver at endre på filrettigheder kan man nøjes med en FTP-klient.