Avatar billede klitberg Nybegynder
17. april 2006 - 16:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan finder man ud af hvilket bundkort man har?

Jeg har lige købt en ny Maxtor ekstern harddisk og kan ikke få den til at køre med USB 2.0 hastighed. Ifølge brugsanvisningen til harddisken burd den kunne køre det, men er i tvivl om mit bundkort understøtter det. Jeg kan imidlertid ikke huske hvilket bundkort jeg har. Er der en måde at finde ud af hvilket bundkort man har? Eller bare en mulighed for at teste om det understøtter USB 2.0?
Avatar billede huset Praktikant
17. april 2006 - 16:26 #1
Åbner maskinen og tjekke hvad der står på bundkortet

Ellers kan du hente everest ned
Avatar billede huset Praktikant
17. april 2006 - 16:27 #2
download dette program http://filehippo.com/download_everest_home/

Vælg PC > opsumering
Avatar billede hottadpole Nybegynder
17. april 2006 - 16:34 #3
Hvis du finder ud af at maskinen har usb2 men ikke vil køre som en sådan skal du huske, at der skal installeres servicepack 1, 1a eller 2 for at få funktionalitet. I kontrolpanel-system-enhedshåndtering hænger der gerne en usb enhed med gult ! Dobbeltklik på denne og vælg opdater driver. Sæt kryds i søg automatisk og send den afsted. Det kan godt tage en rum tid.
Avatar billede matmike Nybegynder
18. april 2006 - 16:56 #4
hej jeg hedder mathias jeg går i skole men ved faktis en mansse om pc hvis du åbner din pc burde der stå noget om hvad dit bundkort hedderhar selv et k7s5a og hade problemer med at finde ud af hvad det hed men så fik jeg kiggede godt efter på bundkortet. når men ellers skulle der ikke være problemmerfor et usb 2,0 har også driverne til en alminelig en. håber da det kunne hjælpe men god fornøjelse.
Avatar billede huset Praktikant
18. april 2006 - 16:58 #5
Skriver jeg også her

"Åbner maskinen og tjekke hvad der står på bundkortet"
Avatar billede hottadpole Nybegynder
18. april 2006 - 17:10 #6
Grammatik og tegnsætning er åbenbart ikke noget man lærer mere. :)
Avatar billede klitberg Nybegynder
19. april 2006 - 07:23 #7
Brugte det program huset foreslog og det virkede perfect!
Avatar billede huset Praktikant
19. april 2006 - 11:43 #8
Husk at lukke jer så

Markere mit navn i boksen forneden til venstre og tryk acceptere