Avatar billede coltmania Nybegynder
17. april 2006 - 14:59 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Valg af cpu

Hej

Jeg er ved, at samle en pc, der skal bruges til video-overvågning, der skal et PCI-kort med 16 video indgange i, minimum krav til cpu for, at det kan kører kortet er en Pentium 4 2,8 Ghz

Mit spørgsmål er så om jeg vil få noget ud af, at vælge en Pentium D920 2,8Ghz(dual core), eller en Pentium 640 3,2 Ghz vil yde bedre til dette ?

Et lille tillægsspørgsmål : kan man sætte en SATA-300 harddisk til et bundkort der "kun" kan kører SATA-150 ?

Mvh.Carsten
Avatar billede never_mind Nybegynder
17. april 2006 - 15:01 #1
det vil da ikke skade med en større cpu, og til nummer 2, ja det kan du uden problemer de er bagud kompatible
Avatar billede coltmania Nybegynder
17. april 2006 - 15:05 #2
Hvilken mener du der er størst, 2,8Ghz dual core, eller 3,2Ghz single core ?
Avatar billede never_mind Nybegynder
17. april 2006 - 15:07 #3
personligt ville jeg vælge dual core
Avatar billede coltmania Nybegynder
17. april 2006 - 15:09 #4
Vil jeg få noget ud af det, når jeg kun skal kører ét program på computeren ?
Avatar billede huset Praktikant
17. april 2006 - 16:06 #5
Svaret er nej :D

Det er totalt spild i dit tilfælde
Avatar billede arne_v Ekspert
17. april 2006 - 16:44 #6
det afhaenger af om din video overvaagnings applikation er single threaded
eller multithreaded
Avatar billede huset Praktikant
17. april 2006 - 18:00 #7
Arne>

Har du lige tildelt mig karma?

Synes din maade at stave på kunne tyde på det
Avatar billede arne_v Ekspert
17. april 2006 - 18:05 #8
ikke mig

men vedkommende er tilsyneladende ligesom mig "velsignet" med
et ikke dansk tastatur
Avatar billede huset Praktikant
17. april 2006 - 18:06 #9
Var også blevet overrasket hvis det VAR dig.

Men tildeler kunne teste min viden 1 on 1 :D
Avatar billede coltmania Nybegynder
17. april 2006 - 19:56 #10
arne v: jeg ved ikke om applikationen er single threaded
eller multithreaded

Jeg tror, jeg køber en Pentium 640 3,2 Ghz !

huset: smider du ikke lige et svar, så jeg kan få delt nogle point ud ?
Avatar billede never_mind Nybegynder
17. april 2006 - 20:01 #11
grunden til jeg ville tage en dual core, er selvom applicationen er single threaded så vil man stadig ikke mærke samme grad af belstning hvis man laver andre ting også, men er det kun et program du skal afvikle, ja så er den anden cpu nok et bedre valg ;)
Avatar billede huset Praktikant
18. april 2006 - 16:40 #12
svar