Avatar billede winde Novice
16. april 2006 - 19:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Er der en venlig sjæl der vil tjekke denne logfil

Hej, når jeg vil skrive en web adresse i internet explorer
adresse felt, sker der ingenting. Den vil ikke finde internet siden. Er der en venlig sjæl der kan læse noget ud af logfilen lavet af Hijack This , se den nedenfor:
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 19:52:49, on 16-04-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Norman\Npf\BIN\NPFSVICE.EXE
C:\Norman\bin\ZANDA.EXE
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\wdfmgr.exe
C:\Norman\bin\NJEEVES.EXE
C:\Norman\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\Norman\Nvc\BIN\nipsvc.exe
C:\Norman\Nvc\bin\nvcoas.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\WINDOWS\system32\WgaTray.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
C:\Norman\bin\ZLH.EXE
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\WINDOWS\system32\CTHELPER.EXE
C:\WINDOWS\system32\LVComS.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Norman\Nvc\BIN\NIP.EXE
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\PROGRA~1\HEWLET~1\HPSHAR~1\hpgs2wnf.exe
C:\Norman\Nvc\bin\cclaw.exe
C:\Norman\Npf\BIN\npfmsg2.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\palmOne\Hotsync.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\AiO\hp officejet g series\Bin\hpoavn07.exe
C:\PROGRA~1\HEWLET~1\AiO\Shared\Bin\hpoevm07.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\system32\verclsid.exe
C:\Documents and Settings\Administrator\Skrivebord\Download\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] C:\Programmer\Logitech\Video\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\Norman\bin\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WINDVDPatch] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] C:\Programmer\Creative\SBLive\PROGRAM\ADGJDet.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDElbyCDFL] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\ElbyCheck.exe" /L ElbyCDFL
O4 - HKLM\..\Run: [Siemens SmartSync - ScheduleSync] C:\PROGRA~1\MOBILE~1\SMARTS~1\SCHEDU~1.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Share-to-Web Namespace Daemon] C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [VoipStunt] "C:\Programmer\VoipStunt.com\VoipStunt\VoipStunt.exe" -nosplash -minimized
O4 - Startup: palmOne Registration.lnk = C:\Programmer\palmOne\register.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: HOTSYNCSHORTCUTNAME.lnk = C:\Programmer\palmOne\Hotsync.exe
O4 - Global Startup: HPAiODevice(hp officejet g series) - 1.lnk = C:\Programmer\Hewlett-Packard\AiO\hp officejet g series\Bin\hpoavn07.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra button: (no name) - SolidConverterPDF - (no file) (HKCU)
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1116623582452
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\CTSvcCDA.exe (file missing)
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: Norman API-hooking helper (NipSvc) - Unknown owner - C:\Norman\Nvc\BIN\nipsvc.exe
O23 - Service: Norman NJeeves - Unknown owner - C:\Norman\bin\NJEEVES.EXE
O23 - Service: Norman Type-R - Unknown owner - C:\Norman\Npf\BIN\NPFSVICE.EXE
O23 - Service: Norman ZANDA - Unknown owner - C:\Norman\bin\ZANDA.EXE
O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\Norman\Nvc\bin\nvcoas.exe
O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Norman Data Defense Systems - C:\Norman\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Remote Packet Capture Protocol v.0 (experimental) (rpcapd) - Unknown owner - %ProgramFiles%\WinPcap\rpcapd.exe" -d -f "%ProgramFiles%\WinPcap\rpcapd.ini (file missing)
Avatar billede levithan Nybegynder
16. april 2006 - 23:36 #1
Din log er helt ren

Alternativt kan du også prøve dette

1. X-Cleaner Micro Edition http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe (gratis)
Vælg kør når dialogboksen kommer frem, så scanner programmet din pc’er igennem.

2. Spybot (husk at opdatere programmet før brug)(gratis)
http://fileforum.betanews.com/sendfile/1043809773/1/spybotsd14.exe
Programmet skal installeres på din pc.

3. panda online scan http://www.pandasoftware.com/products/ActiveScan.htm (gratis)
Efter endt scan er der måske nogle ting den ikke har kunnet slette, du får her mulighed  for at gemme en log fil der indeholder hvilke ting programmet har slettet og ikke kunne  slette.

Denne fil gemmer du på skrivebordet og så har du mulighed for at kigge på listen og slette de filer manuelt via ”stifinder” eller ”søg filer og mapper” som programmet ikke kunne fjerne.

Ved tilfælde af at der er en fil som pc’en bruger kan du åbne TASK MANAGER. tryk  ctrl+alt+delete og vælg task manager. så trykker du på prodcess fanebladet og finder  filen "filnavn.exe" denne markere du og trykker på afslut prodcess nederst til højre og svar ja til den dialog boks der kommer.  Herefter kan du finde filen via START > SØG >  FILER OG MAPPER, når filen er fundet markere du den og sletter den. Ved tilfælde af at filen ikke kan lukkes ned i task manager skal der startes op i fejlsikret tilstand. Dette  gør du ved at genstarte din pc og lige før pc’en starter op med det sorte XP logo  skærmbillede trykkes der gentagende gange på F8 tasten for at få menuen frem.
Avatar billede winde Novice
17. april 2006 - 16:04 #2
Hej levithan

Tak for hjælpen, X-Cleaner afhjalp problemet

Mvh
winde
Avatar billede nesdunk Nybegynder
21. april 2006 - 13:27 #3
En anden løsning på problemet ligger oppe på microsofts hjemmeside... det skyldes nemlig en fejl i en af deres "sikkerheds" opdateringer!

http://support.microsoft.com/default.aspx/kb/918165

Har fuldt vejledningen på 3 kunde computere og det har hjulpet på dem alle... sikkert også hos mange andre  :)

Flot arbejde microsoft...!

/Nesdunk
Avatar billede nesdunk Nybegynder
21. april 2006 - 13:30 #4
Lige en kommentar mere ... problemet skyldes, som det fremgår af linket, en fejl i filen verclsid.exe ...

Det med "flot microsoft" var i øvrigt ironisk ment...

/Nesdunk