Avatar billede jacoberen Nybegynder
15. april 2006 - 23:03 Der er 3 kommentarer

Aflader til 1,2v celler

Hej

Jeg skal have lavet mig en aflader til 1,2v celler. Den skal kunne aflade med omkring 30A, og selv slå et sted mellem 0,7 og 0,9 volt.

Er der nogle der har nogle forslag?

Hilsen Jacob
Avatar billede gyraf Nybegynder
18. april 2006 - 13:24 #1
En modstand i serie med en power-diode eller to til at stoppe ved den ønskede spænding?

Jakob E.
Avatar billede jacoberen Nybegynder
18. april 2006 - 14:12 #2
Hvor stor skal modstanden være, og hvor købes den og dioden?
Avatar billede gyraf Nybegynder
19. april 2006 - 13:15 #3
Modstanden beregnes efter Ohms low - vha spænding og strøm. Dette vil også vise den ønskede effektværdi på modstanden. For en 30A-diode, prøv at spørge i f.eks. Brink elektronik. En idé kan være at bruge 1/4 eller 1/2 brokobling - de er ofte lettere at få  til store strømme.

Jakob E.