Avatar billede jesper2003 Nybegynder
14. april 2006 - 21:00 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

wireless kabel tv til tv?

Hej folkens jeg sider og skal flytte i leglighed men der er selvf ik antenne stik på nogen af værelserne der oppe så tænkte på hvad muligheder der så var kunne man eks bruge noget wireless noget til at sende signalet fra stikket i vægen og over til 2 andre tv?
Avatar billede vejmand Juniormester
14. april 2006 - 21:13 #1
Er det mon noget sådan du tænker på?
http://www.emb.dk/category.262.article.1279
Avatar billede jesper2003 Nybegynder
14. april 2006 - 21:22 #2
yep det er lige sådan noget skriv et svar
Avatar billede vejmand Juniormester
14. april 2006 - 21:24 #3
Oki, kommer her.  :)
Avatar billede never_mind Nybegynder
15. april 2006 - 12:07 #4
men er forkert og virker ikke, det er ikke til et antenne signal men til en kanal (fra en video, dvd eller lignende) kan IKKE bruges til antenne signaler
Avatar billede off-line Nybegynder
15. april 2006 - 13:07 #5
Never_mind - Kender det ikke, men der står da følgende:

HQ Trådløs TV/AV-Link Vid-Trans 70
Nyt system, overfører også antennesignalet. Nu kan du zappe tv i soveværelset uden kabeltræk.
Avatar billede never_mind Nybegynder
15. april 2006 - 13:13 #6
gotfred citat fra deres side:

Indbygget TV-Tuner, så man kan overføre antenne signalet.

så nej man kan ikke se 2 uafhængige kanaler, og er derfor en misvejledning og giver indtrykket at produktet kan noget det IKKE kan.
Avatar billede off-line Nybegynder
15. april 2006 - 13:24 #7
never_mind - Gør blot opmærksom på, hvad der udtrykkeligt ståt i annoncen. Men hvis du, ud fra
erfaring, ved det er misvejledning, så kan jeg, som ikke kender productet, ikke modsige dig.
Avatar billede never_mind Nybegynder
15. april 2006 - 13:30 #8
gotfred er radio mekaniker ;) og nje der findes intet udstyr på makedet der kan det der eftersøges, skal det laves trådløst, skal man have samme antal tunere og sende motagere som man har kanaler, samt samme antal RF modulatorer i den anden ende så de enter i et kabel, og dette skal gøre for HVERT lokale, så det vil løbe op i et astronomisk beløb
Avatar billede off-line Nybegynder
15. april 2006 - 13:38 #9
OK. I så fald er annoncen, så vidt jeg kan bedømme, lige til forbrugerklagenævnet.
Avatar billede never_mind Nybegynder
15. april 2006 - 13:41 #10
det er den ja, for den siger jo højt og tydeligt at den overfører antenne signalet, hvilket er en direkte usandhed, den er en trådløs boks med en tuner, så man kan vælge kanal med en fjernbetjening, men som jeg læser spørgsmålet her, var det meningen at begge tv skulle kunne se hvad de ville, når de ville, og det kan produktet ikke levere.
Avatar billede jesper2003 Nybegynder
15. april 2006 - 15:51 #11
Øv
Avatar billede never_mind Nybegynder
15. april 2006 - 19:13 #12
jesper2003 nu har du vel ikke bestilt en vel ? :/
Avatar billede jesper2003 Nybegynder
15. april 2006 - 22:04 #13
Nej men ville ha gjort det..
Avatar billede vejmand Juniormester
15. april 2006 - 22:24 #14
jesper2003 >> Se lige her: http://www.eksperten.dk/spm/702977
Avatar billede never_mind Nybegynder
16. april 2006 - 10:18 #15
det var godt, men et tak ville nok ikke have gjort noget...
Avatar billede jesper2003 Nybegynder
16. april 2006 - 12:07 #16
never_mind sorry glemte jeg lige i farten. Men mange tak for informationen :)
Avatar billede the_shape Nybegynder
23. december 2007 - 19:10 #17
Tænkte jeg lige kunne bruge denne tråd.. Er nemlig stadig ikke helt sikker..
Hvis man nu har to fjernsyn. Et i stuen og et i soveværelset.

Fjernsynet i stuen er tilsluttet antennesignalet direkte. Hvis man så sætter boksen til et t-kryds til samme antenne signal, og sætter modtageren på fjernsynet i soveværelset..

Kan det så lade sig gøre at se to forskellige kanaler? Og kan det lade sig gøre kun at benytte antenne signalet, og ikke kører signalet igennem DVD/Video andet, da der ikke er slået noget af dette til fjernsynet i stuen.
Avatar billede enya Nybegynder
23. december 2007 - 19:14 #18
Tror du kan få mere hjælp hvis du opretter et nyt spørgsmå.. Dette er lukket for 1½ år siden. Mvh.