Avatar billede pesa Nybegynder
14. april 2006 - 13:44 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

www.peter-sand.dk

Hej Eksperter

Jeg har netop fået min personlige portfolio online på www.peter-sand.dk. Måske jeg kunne få Jer til at give mig lidt feedback?

Der mangler nogle enkelte beskrivelser af mine forskellige projekter, men i det store hele er den som den skal se ud (hvis altså ikke I synes der er noget helt galt!).

Så hvad synes I?

På forhånd tak!
Peter Sand
Avatar billede need4speed Nybegynder
14. april 2006 - 14:24 #1
Skriften i bunden er mere eller mindre ulæselig, ved ikke om du har brugt en mystisk font.Men ellers ser den meget indbydende ud.
Avatar billede pesa Nybegynder
14. april 2006 - 14:25 #2
Det er verdana i 8pt - er den ikke til at læse?
Avatar billede doggy82 Praktikant
14. april 2006 - 14:28 #3
Ser ok ud. Men jeg synes der mangler noget tekst på forsiden.

Et slogan, tagline eller citat som kort beskriver hvad du laver.
Det er lidt gætværk når man først lige kommer ind.

Altså vi har de visuelle, men der skal også sættes ord på det.

Ellers cool farve og typografi valg.
Ser cool nok ud at alt er i majuskler.

Evt kunne de små fotos på forsiden være delt ind under de fire over emner
CULTURAL | RESIDENTIAL | TOWN PLANNING | COMMERCIAL
Så man kunne browse i dem fra forsiden -- istedet for at man gætter hvad det er man trykker på.

Og forsiden er jo allerede ikke så høj.
Avatar billede pesa Nybegynder
14. april 2006 - 14:31 #4
Du har måske ret i at det er lidt gætværk hvad jeg laver. Kigger på det.

Ja, overvejede det du foreslår. Men synes det grafisk er flottere at siden er bredere end den er høj. Desuden vil der på sigt komme rigtig mange små billeder. Det tror jeg vil besværliggøre navigationen unødigt nu hvor siden er så enkel. Nu har jeg det sådan at det er mine ti bedste projekter jeg viser. Kommer der et der er bedre er der et der må ryge ud.
Avatar billede doggy82 Praktikant
14. april 2006 - 14:43 #5
Du kunne i det mindste sætte en title-attribut på de thumbnails.
Det eneste man kan gøre nu for at finde ud af hvad det er man klikker på, er at kigge ned i status baren.

Du kunne også lave det så der kommer en beskrivelse frem i bunden af siden når musen holdes over. Kan let laves med noget JavaScript.
Avatar billede pesa Nybegynder
14. april 2006 - 14:48 #6
En title atribut kommer der ikke. Har forsøgt det men det ser rigtig skidt ud. Men jeg forstår din pointe.

En mouseover med en projekttitel i bunden er vist en rigtig god ide.
Avatar billede pesa Nybegynder
14. april 2006 - 14:52 #7
Er der hos Jer nogle problemer med indlæsningshastigheden af siderne?
Avatar billede doggy82 Praktikant
14. april 2006 - 14:55 #8
Næ, det kører helt fint.
Avatar billede pesa Nybegynder
14. april 2006 - 15:15 #9
Smukt, så er det nok bare mit net der er lidt sløvt i det ...
Avatar billede kimmys Nybegynder
16. april 2006 - 00:10 #10
Synes det er en rigtig flot side... kan godt li' det minimaalistiske i det!
Avatar billede pesa Nybegynder
17. april 2006 - 00:24 #11
kimmys >>> Takker
Avatar billede pesa Nybegynder
21. april 2006 - 19:02 #12
Tak til alle!
Avatar billede mortenhh Nybegynder
27. april 2006 - 08:33 #13
Tja hvad skal man sige :) "Stil-ren" er måske ordet