Avatar billede skeffen Nybegynder
14. april 2006 - 13:30 Der er 16 kommentarer

Courier og hotmail

Hey eksperter

Jeg har sat en courier mail server op ,og den virker fint nok..bortset fra at jeg ikke kan sende mails til hotmail brugere..

I log filen siger den at afsendelsen lykkedes... ved ikke helt hvad der kan være galt..

Mvh
Steffen Clausen
Avatar billede levithan Nybegynder
14. april 2006 - 13:33 #1
check efter om email ikke skulle ligge i junk mail bakken hvis den er afsendt korrekt så skal de også modtage den
Avatar billede levithan Nybegynder
14. april 2006 - 13:34 #2
du kan prøve at sende en test mail til mig så kan jeg også teste af.

levithann snabela hotmail.com
Avatar billede levithan Nybegynder
14. april 2006 - 13:35 #3
rettelse
check efter om email ikke skulle ligge i junk mail bakken på hotmail hvis den er afsendt korrekt så skal de også modtage den
Avatar billede skeffen Nybegynder
14. april 2006 - 15:42 #4
Okay har sendt dig en mail
Avatar billede skeffen Nybegynder
14. april 2006 - 15:44 #5
Det ser heller ikke ud til at virke med gmail
Avatar billede skeffen Nybegynder
14. april 2006 - 15:46 #6
Rettelse.. virker med gmail, bare ikke hotmail
Avatar billede levithan Nybegynder
14. april 2006 - 15:48 #7
jeg modtager heller ikke noget
Avatar billede levithan Nybegynder
14. april 2006 - 15:50 #8
Avatar billede levithan Nybegynder
14. april 2006 - 15:52 #9
kan det være fordi man skal via en anden mail protokol
Avatar billede skeffen Nybegynder
14. april 2006 - 15:56 #10
ved det ikke ...
Avatar billede skeffen Nybegynder
14. april 2006 - 15:59 #11
Synes bare det er meget underligt...
Avatar billede skeffen Nybegynder
14. april 2006 - 16:05 #12
Avatar billede never_mind Nybegynder
14. april 2006 - 16:11 #13
vil du oplyse din ip adresse ? (den ip som mailserveren er tilknyttet)
Avatar billede skeffen Nybegynder
14. april 2006 - 16:11 #14
mail.opensovs.dk
Avatar billede never_mind Nybegynder
14. april 2006 - 16:42 #15
1 du har ingen MX record, derved kan andre mail servere ikke finde ud af hvilken ip der skal kontaktes. (og det er derfor du ikke kan sende til hotmail, da de kontrollerer hvem afsenderen er IP mæssigt for at undgå spam)

2 du har heller ingen reverse dns record (en pointer) den er ikke streng nødvendig, men ovenstående er.
Avatar billede never_mind Nybegynder
14. april 2006 - 16:44 #16
med andre ord, når din mail server forsøger at aflevere mailen hos hotmail, laver den automatisk er reverse dvs opslag for at se om du faktisk har de rette records, og det har du ikke, og derfor tror den (korrekt nok) at du sender spam, da man jo ikke kan sende til dig (at nogle mail servere kan alligevel er egenligt en fejl, for de bør ikke)