Avatar billede yonaz8000 Nybegynder
13. april 2006 - 21:10 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Afinstallation af Win. XP pro

Hej experter

Jeg har købt en brugt bærbar pc.( acer 5002wlmi)(AMD Turion 64 ML - 30 processor)

Den har installeret windows xp professionel både c: og d: drevet. Jeg ved ikke hvorfor, men vil meget gerne have formateret pcen og installeret win xp home som fulgte med pcen ved køb. Der er en recoery cd med (XP home).

Hvordan gør jeg det ? og hvorfor skulle man have mere en een windows installeret ?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
13. april 2006 - 21:13 #1
Du kan boote op på Home CD'en og så vælge at fjerne de to andre systemer under installationen.

Grunden til to versioner af XP kunne skyldes at den ene er 32bit og den anden 64bit version.
Avatar billede yonaz8000 Nybegynder
13. april 2006 - 21:24 #2
Skal jeg så slette begge windows installationer der ? Bliver begge drev formateret ? hvad hvis jeg gerne vil gemme noget på et af drevene...?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
13. april 2006 - 21:26 #3
Du kan godt gemme noget på den ene partition, og så bare slette Windows (og de andre mapper), som du ikke skal bruge.

Så kan du under installationen vælge det andet drev (hvor du ikke har data der skal gemmes), vælge install, så vil du blive spurgt om partitionen skal formateres først.
Avatar billede yonaz8000 Nybegynder
13. april 2006 - 22:25 #4
Problemet er så som jeg også kan andre har haft er at den ikke booter fra cden, Selv om den står øverst i bios. Måske har jeg ik helt forstået det "at boote fra cd"???
13. april 2006 - 22:42 #5
Generelt -> http://www.helgec.dk/xp-install.html

(Husk også at få nævnte ServicePack2 på putter !!!)
Avatar billede yonaz8000 Nybegynder
13. april 2006 - 22:58 #6
Meget fint beskrevet der faktisk, men nu har jeg jo en bærbar uden diskettedrev...Og efter den løsning skal der bruges 6 disketter. `?!?!
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
13. april 2006 - 23:32 #7
Tryk på F8 under opstarten lige efter den har talt ram, gå så ind i bios og sæt den til at boote from first device. Så skulle det kunne give sig at starte op med cden i.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
14. april 2006 - 06:37 #8
Det blev vist lidt sent igår, hvis F8 ikke virker så er det F12.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
16. april 2006 - 21:20 #9
?
Avatar billede yonaz8000 Nybegynder
17. april 2006 - 00:01 #10
hvad gør jeg ?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
17. april 2006 - 08:26 #11
Du har jo fået opskriften på det :-)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
17. april 2006 - 08:28 #12
Avatar billede yonaz8000 Nybegynder
17. april 2006 - 20:57 #13
jamen skal der ikke svares først ?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
17. april 2006 - 21:19 #14
Oki det beder opretteren normalt om:-)