Avatar billede kasperh Nybegynder
12. april 2006 - 13:40 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Valg af ADSL router

Hej. Jeg vil gerne skfite min nuværende Zyxel ADSL router ud med en bedre router, men ved ikke hvilken jeg skal købe.

Jeg vil gerne have noget båndbredde styring i og mulighed for at sætte VPN op så man kan connecte til mit lokaltnetværk via f.eks OpenVPN.

En mulighed var om man kunne finde en man kan udvide med software ala' Asus wl-500 eller Linksys wireless routere.

Er der noget der kan anbefale noget?

Kasper
Avatar billede lauris Nybegynder
12. april 2006 - 20:13 #1
Har lige købt en Asus WL-500G deluxe, der er rigtig mange mulighedder...
Avatar billede jacla Nybegynder
12. april 2006 - 23:08 #2
Hvis penge ikke er afgørende men sikkerhed (også driftsikkerhed) Er Cisco toppen :-)
Avatar billede is Nybegynder
27. april 2006 - 22:26 #3
Har også en Asus WL-500G deluxe, det er en ok router med nogle gode muligheder så som USB-port til fks. en printer eller en USB-disk. 4 port swits + trådløs og ......
Avatar billede kasperh Nybegynder
28. april 2006 - 09:42 #4
Jeg har allerede en WL-500 deluxe, men det er jo ikke en ADSL router!?
Avatar billede is Nybegynder
28. april 2006 - 19:04 #5
Ja min er sgu' koblet på en ADSL forbindelse !

/Ivan
Avatar billede lauris Nybegynder
29. april 2006 - 00:46 #6
>> Kasperh
Asus routeren kan tilsluttes en hvilken som helst internet forbindelses.Den er ikke begrænset til en bestemt opkobling.

Lauris
Avatar billede lauris Nybegynder
29. april 2006 - 01:01 #7
Asus WL-500G Delux understøtter VPN passthrough samt båndbredde styring
Avatar billede morhan Novice
29. april 2006 - 01:15 #8
Hvis kasperh's nuværende router har indbygget ADSL modem, så kan WL-500G ikke bare erstatte den..
Avatar billede kasperh Nybegynder
03. november 2010 - 17:36 #9
Gammel sag som bare skal lukkes.
Jeg endte med en Asus WL-500G, som senere blev udskiftet med en Linksys WRT54G og nuværende Linksys WRT-610.
Alle udstyret med DD-WRT firmwaren, som fungerer fantastisk.

Kan i ikke give mig et svar, så i kan få jeres point? :)
Avatar billede kasperh Nybegynder
23. september 2011 - 11:25 #10
Lukkes