Avatar billede jepzer Nybegynder
11. april 2006 - 11:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

min pc slukker ikke når jeg lukker ned

Hej xperter. Jeg har et problem med at min maskine ikke slukker når jeg lukker ned. Skærmen bliver sort, men man kan se og høre at det stadig er strøm på maskinen. Den eneste måde jeg kan slukke på er ved at holde tænd-knappen inde eller at tage strømmen ved stikkontakten. Den er også blevet super langsom. Jeg har kørt ad-aware og Norton virus check.

Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
11. april 2006 - 11:59 #1
check om den står til WOL.. wake up on lan, i bios.?
her er et par ting man kan prøve hvis pcén er langsom.-->>http://dbhome.dk/bartfreak/guider/er%20computeren%20langsom.htm
Avatar billede lasserasch Juniormester
11. april 2006 - 11:59 #2
Klar det nemmeste ville nok være en komplet ominstallation.

Det lyder som om den hænger i et eller andet, og det kan ofte være svært at finde 100% ud af hvad det er! Det er tit som at finde en nål i en høstak!

Jeg tror desværre at du alt for hurtigt får brugt de 2 - 4 timer det måtte tage at geninstallere din pc! Så mit råd ville være at tage en backup af dine data og så formattere maskinen bagefter!

/Lasse
11. april 2006 - 12:17 #3
[Nedlukningsproblemer i Windows XP] =
http://www.wintip.dk/xp/probs/luk/
Avatar billede jepzer Nybegynder
11. april 2006 - 12:31 #4
jeg er lidt computer mongol! - Hvordan går jeg ind i bios?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
11. april 2006 - 12:33 #5
tryk del i opstart.., ellers står det lige når den strater op.. du kan trykke "pause", hvis du ikke kan nå at se det..O)
Avatar billede lasserasch Juniormester
11. april 2006 - 12:35 #6
Som regl er det F1 eller F2 eller F12 man trykker når computeren starter op! Inden den begynder at starte windows.

Men hvis du ikke ved hvordan du kommer ind i bios, så er det måske en god ide helt at lade være! Du skal i hvert fald passe lidt på hvad du stille på derinde, ellers risikerer du at smadre maskinen endnu mere!
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. april 2006 - 12:55 #7
Nu er det ikke sundt af trykke på startknappen eller at slukke for de 220 volt for at slukke for maskinen, når den stadig er igang.

Har du for nylig fjernet et program ved at slette det, og ikke brugt tilføj fjern programmer ?

Kan du starte og dlukke den i fejlsikker tilstand ?
Brug F8 og vælg fejlsikker tilstand.

Er der en enhedsdriver i enhedshåndteringen, som ikke ser korrekt ud ?

Prøv evt. systemgendannelse til et tidspunkt hvor du ved det fungerede.

Du kan lave en lokal opgradering, http://support.microsoft.com/kb/315341/ Den bibeholder dine data.

Ind i BIOS og load default values, gem, og genstart.

Check harddisken, den kan være beskadiget, eller filsystemet kan være i uorden.

Det skulle holde dig beskæftiget et stykke tid :-)
Avatar billede off-line Nybegynder
11. april 2006 - 14:35 #8
lasserrasc - Hvordan kan han smadre maskinen endnu mere i bios???
Der er jo knappen "Defaults" Der er ingen grund til at skræmme ham med det.
Han skriver jo herind for at lære noget, og det kan han kun ved at prøve noget,
efter de råd han får, og der er jo kompetente folk på siden.
Avatar billede lasserasch Juniormester
11. april 2006 - 16:28 #9
Hey rolig nu! Det er fint nok med mig!

Mener bare, kommer du f.eks. til at pille ved clockfrekvenser til f.eks. ram, eller disable onboard VGA skærmkort og han kun har det i! Så skal du til at resette BIOS fysisk fra bundkortet, da maskinen jo så slet ikke kan starte op i bios!

Så hvis man ikke ved hvordan man kommer ind i bios, så er det måske ikke så smart at begynde og pille ved en masse ting derinde!

Men fair nok... For min skyld ingen alarm!

Jeg blandet mig uden om her!

/Lasse
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
26. april 2006 - 12:53 #10
mere hjælp-->?