Avatar billede djthomsen Nybegynder
10. april 2006 - 20:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Andens internet på min bærbare

Jeg sidder hos en kammerat og vil gerne have hans internet til at virke på min computer... når jeg sætter hans internet (der er et internet der ikke skal kobles op til, men er online hele tiden, hvad det så er ved jeg ikke) i mit indbyggede modem godkender computeren at der er forbindelse.
Boksen der følger med internet har en lampe der hedder activity og den lyser lystigt når jeg prøver at bruge internet explorer, men under statusen for forbindelsen sender jeg kun data men modtager ikke...

Hvad skal jeg gøre?
10. april 2006 - 20:54 #1
... ka' det være IP tildelnings begrænsningen ? Forstået på den måde af afhængig af INTERNET udbyderens system/princip kan der kun være én eller to brugere på SAMTIDIG.

På din kammerat's putter:
[Start][Kør][CMD] - ENTER
I boxen skrives

IPCONFIG /relese

(Dette er for at afbryde forbindelse incl frigivelse at IP nummer - denne ka' så ikke bruges. Indtil næste genstart altså...)

Genstart din putter - se om det er nok... for at dele problemet...
10. april 2006 - 20:55 #2
(Sådan stavet:)
ipconfig /release
Avatar billede zalucius Nybegynder
12. april 2006 - 15:24 #3
Nu skriver du at du sætter hans internet til dit Modem...
Er du sikker på det er et modem du har i din bærbare?
Du kan nemlig ikke forbinde til en ADSL via et opkalds modem, dertil skal du bruge et Netkort.
Avatar billede djthomsen Nybegynder
10. februar 2012 - 18:14 #4