Avatar billede mphansen Nybegynder
10. april 2006 - 20:12 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

pdf. fil til noget andet

Jeg har fået tilsendt et kort som pdf. fil.
Jeg vil godt have lavet det om til et andet format, så jeg kan lægge farve/ændre i det med f.eks. Paint.

Jeg kan selvfølgelig udskrive det og derefter scanne det ind som jpg. men med min scanner er det ikke det optimale.

Håber der er en der kan hjælpe.
Avatar billede cpufan Juniormester
10. april 2006 - 20:16 #1
adobe photoshop kan åbne pdf.
Avatar billede joryje Nybegynder
10. april 2006 - 20:22 #2
Men hvis du så ikke har PhotoShop, kan det gratis alternativ GIMP også åbne og gemme i pdf.
Avatar billede jacla Nybegynder
10. april 2006 - 20:25 #3
Du kan også prøve at omdøbe filen til eks doc, psp, jpg, jpeg, eller det filnavn som du gerne vil åbne filen med.

Totalcommander kan du i filer vælge at asscocier pdf fil med det program du vil åbne filen med.

MVH

Jan C
Avatar billede joryje Nybegynder
10. april 2006 - 20:28 #4
jacla>At ændre filtype-endelsen til noget andet, ændrer IKKE filtypen, det er derfor ikke muligt at åbne en pdf-fil i f.eks. Paint, bare fordi du har skrevet .bmp i stedet for .pdf.
Avatar billede joryje Nybegynder
10. april 2006 - 20:29 #5
Og desuden behøver man ikke Totalcommander til at ændre associationen. Det kan gøres i Mappeindstillinger.
10. april 2006 - 20:35 #6
Cut&Paste i Acrobat Reader:

Åbn filen i AcrobatReader
[Værktøjer][Standard][Snapshotværktøj] - makér med musen det område som du vil sakse...

Copy ind i dit Grafikprogram ...

Giver det bedste reslutat.
Avatar billede jacla Nybegynder
11. april 2006 - 00:47 #7
Hvis jeg gemmer et doc som filtype HTML,

Åbnes mit word i HTML ?

Hvordan hænger det sammen : -))
11. april 2006 - 09:39 #8
<jacla>: "...gemmer et doc som filtype HTML..." - hvad mener du her ?

Gemmer en hjemmeside som etellerandet.html ...

Og bagefter dobbeltKlik på etellerandet.html og så startes Word ?

(Har vist ikke noget med <mphansen>'s oprindelig spm. at gøre ?)
Avatar billede jacla Nybegynder
11. april 2006 - 14:54 #9
At når du gemmer en evt doc fil som en html er det IE der åbner filen ikke dit MS Word.

Ergo kunne man gemme en PDF fil som jpg ville pdf-filen kunne åbne i paint eksempelvis.

Dette kunne også gøres med PrtSc eller beskærer det i PDF filen han vil redigere og indsætte det i det program han vil redigere billede med.

MVH

Jan C
Avatar billede joryje Nybegynder
11. april 2006 - 15:05 #10
Jacla>Det du skriver nu er bare ikke det du skrev først, der talte du om at omdøbe filen, ikke om at GEMME i et andet filformat. Desuden er det IKKE muligt at gemem i et andet format fra Adobe Reader, der skal man enten bruge et andet program f.eks. PhotoShop (som jo koster penge) eller GIMP (som er gratis) eller kopiere som dr1 skrev.
dr1>Jeg er ret sikker på at man kun kan kopiere tekst via Reader og ikke billeder...?
Avatar billede jacla Nybegynder
11. april 2006 - 15:10 #11
OK forkert formuleret beklager af mig.

MVH

Jan C
11. april 2006 - 18:56 #12
"...dr1>Jeg er ret sikker på at man kun kan kopiere tekst via Reader og ikke billeder...?..." - Jeg synes lige at du selv skulle prøve. Jeg har brugt den funktion mange gange. Og det bliver pænere end via PrintScreen Tasten/trixet ...
AcrobatReader 7.X -> ftp://ftp.sdu.dk/pub/misc/AdbeRdr705_dan_full.exe
11. april 2006 - 18:56 #13
Ska' vi lige have <mphansen> på banen igen ?
01. maj 2006 - 09:11 #14
Status ???