Avatar billede pchl1990 Nybegynder
10. april 2006 - 16:36 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

exchange, skift @domæne.local ud med @frac.dk

hej eksperter.

Jeg her en MS windows server SBS 2003

Når jeg sender en mail står der ved modtageren Pchl1990@loebner.local men der skal stå pchl1990@frac.dk

hvordan kan jeg gøre det?

det er ikke kun en enkelt mail det skal gøres ved. jeg har både en @frac.dk mail og en @mail.dk mail.

nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2006 - 17:03 #1
>Alle
Se lige dette spørgsmål inden I svarer i denne tråd: http://www.eksperten.dk/spm/701877

Jeg fik bare dårlig karma, som tak for hjælpen:
"han svarer på det man spørger om, og beskriver det meget godt, men han ville have betaling for at hjælpe over fjernsupport..."

:-)
Avatar billede pchl1990 Nybegynder
10. april 2006 - 17:23 #2
det var ikke dårlig karma, det var en middel karakter...
Avatar billede pchl1990 Nybegynder
10. april 2006 - 17:27 #3
Hvis jeg har misforstået din kommentar, må du undskylle, jeg forstod at du ville have bataling for at hjælpe over fjernsupport... tjek din karma igen... det var en fejl på min side...
Avatar billede pchl1990 Nybegynder
10. april 2006 - 17:29 #4
:-)
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2006 - 17:40 #5
For mig er alt under max dårligt, når vi taler om karma.
Vi har nu løst denne misfortolkning.

Jeg vil opfordre alle til at hjælpe: pchl1990

:-)
Avatar billede pchl1990 Nybegynder
10. april 2006 - 17:42 #6
tak
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2006 - 19:00 #7
Når du sender med en Exchange server, kan du kun have EN default afsender adresse.
Der er "en eller anden" funktion i Outlook hvor du kan vælge "send som". Jeg kan ikke lige huske hvor den er.
Når du nævner 2 e-mailadresser, så er det den samme bruger vi taler om?
:-)
Avatar billede pchl1990 Nybegynder
10. april 2006 - 21:50 #8
nej det er 2 forskellige brugere...
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2006 - 22:56 #9
Nu gentager jeg nok mig selv.
Hvis du under brugerkontoen, markerer eller opretter e-mail adressen, klikker på knappen "Set As Primary". Så er det den e-mailadresse der står som afsender.

Nu har du vel ikke lavet både en Exchange konto og en POP3 konto på din Outlook client?

:-)
Avatar billede pchl1990 Nybegynder
11. april 2006 - 10:26 #10
nej det har jeg ikke, det er kun exchange kontoen der er opsat i outlook. Det er en outlook 2003 DK vertion, ved ikke om det hat noget at sige?
og min server, er Windwos server SBS 2003, ved heller ikke om det har noget at sige?

:-)

Hvis jeg sætter Pchl1990@frac.dk som primary email, kan jeg ikke modtage post. Jeg kan kun se det forsvinder i min webmail, men det er den rigtige mail der står ved afsender, men hvis jeg sætter Pchl1990@loebner.local som Primary mail, kan jeg modtage, og så der det igen den forkerte mail der står ved afsender.
Avatar billede pchl1990 Nybegynder
11. april 2006 - 10:29 #11
lige en lille repitation:
Så står det helt klar.

Når jeg sender en mail står der pchl1990@loebner.local, og der skal stå pchl1990@frac.dk
På en anden konto er der samme problem, men der er det bare en @mail.dk konto.
Avatar billede pchl1990 Nybegynder
11. april 2006 - 11:19 #12
Som sagt er det 2 forskellige brugere...
Avatar billede pchl1990 Nybegynder
11. april 2006 - 22:50 #13
der der nogle der kan lave en guide til hvordan jeg løser mit problem, evt. også over fjernsupport...

giver gerne flere point hvis det hjælper lidt, er bare lidt træt af at afsendermailen ikke er min rigtige mail... please hjælp.... :-)
Avatar billede pchl1990 Nybegynder
13. april 2006 - 12:12 #14
--> TPO: har du ikke andre forslag til hvordan jeg løser mit problem?
Avatar billede pchl1990 Nybegynder
27. september 2006 - 16:22 #15
Spsm lukket, uden løsning :(
Avatar billede teamdev Novice
15. september 2008 - 10:46 #16
Ind i users på din sbs dobbeltklik på bruger vælg email adresses marker den adresse du vil have der skal stå ved besvarelse af mail m.v.
klik på set primary