Avatar billede leol Nybegynder
10. april 2006 - 13:32 Der er 13 kommentarer

Access eller MySQL hvad er bedst?

Ja som overskriften lyder hvad er bedst af de 2 til at lave en hjemmeside
Avatar billede hmortensen Nybegynder
10. april 2006 - 13:34 #1
Kommer an på belastningen, og til dels hvilket sprog du vil kode i, op mod databasen.

Nogle sprog er lettere mod mySQL end mod access.

Hvad skal det bruges til?
Er det egen server?
Hvilket sprog bruger du?
Avatar billede leol Nybegynder
10. april 2006 - 13:36 #2
En hjemmeside. Øhh med nyheds system chat og så vidre Commnity agtigt.
Nej.. www.web10.dk
Bruger nomalt PHP men, er bedst til access(?).. Så jeg prøver finde ud af om jeg skal gå til ASP hvor jeg er god til at kode i database.. Fordi man ikke kan kode i AcceSS når man er unix bruger på web10.dk
Avatar billede hmortensen Nybegynder
10. april 2006 - 13:38 #3
Der er ikke den store forskel på mySQL og Access rent syntaks mæssigt, så du kan godt vælge PHP op mod mySQL uden de store problemer.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. april 2006 - 13:39 #4
PHP => brug MySQL
Avatar billede leol Nybegynder
10. april 2006 - 13:47 #5
PHP => phpmyadmin som jeg hader og ikke kan finde ud af...(?)
Avatar billede arne_v Ekspert
10. april 2006 - 13:48 #6
lær det !
Avatar billede leol Nybegynder
10. april 2006 - 13:52 #7
Hvad skal jeg lære?
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2006 - 13:58 #8
Access: Lettest at lære. Kan vist kun klare 3-8 antal brugere samtidigt, før at databasen "går ned". Kan kun bruges med ASP.
Læs mere på html.dk

MySQL: Helt klart bedst, noget mere besværligt, extremt meget hurtigere og næsten ubegrænset antal samtidige brugere uden at databasen "går ned". Kan bruges med både ASP, JSP og PHP.
Læs mere på mysql.com

Meget groft sagt.
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2006 - 14:00 #9
Men dobbelt-chek først med din webhotel-udbydder, hvilke scriftssprog + database du kan bruge. Ellers bare skift udbydder - der er nemlig masser af stabile, billige og professionelle webhotel-udbyddere på markedet i dag.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
10. april 2006 - 14:17 #10
extend, du kan sagtens bruge PHP op mod en Access database, men ville til hver tid vælge mySQl.
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2006 - 14:27 #11
Ok, jeg vidste ikke, at man kan bruge PHP op imod en Access - men tja, SQL-sproget er jo det samme, uanset om man bruger ASP, JSP, PHP, VB eller hvad man nu finder på. :-)

Og ja, jeg ville også til enhver tid vælge MySQL. Ingen tvivl om det!
Men hvis man er nybegynder, er det jo nemmest at starte med Access.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. april 2006 - 14:36 #12
re 13:52:18)

PHPMyAdmin
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2006 - 15:04 #13
Evt. køb dette rigtigt gode hæfte ("start på MySQL") herfra: http://www.libris.dk og kom godt i gang - både med installation og hele mollevitten. ;-)