Avatar billede hekier Nybegynder
10. april 2006 - 10:42 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Link til Java Portlets programmering

Jeg mangler nogle gode hjemmesider omkring Portlet programmering...

Både tutorial, artikler, open-source osv. er velkommen.

Det skal udvikles på en tomcat platform, med Jetspeed som portal server. Så alt skal omhandle standard API (JSR-168)...

Håber der er nogen der kan hjælpe
Avatar billede arne_v Ekspert
10. april 2006 - 12:35 #1
Jeg vil nok anbefale Liferay fremfor Jetspeed ...
Avatar billede arne_v Ekspert
14. april 2006 - 05:10 #3
OK ?
Avatar billede hekier Nybegynder
14. april 2006 - 16:56 #4
Det står ikke meget i den artikel... Har brug for noget mere før jeg kan give fuldt point for det...
Avatar billede arne_v Ekspert
14. april 2006 - 17:11 #5
Avatar billede hekier Nybegynder
14. april 2006 - 17:53 #6
ok - kan du anbefale en bog der er god?
Avatar billede arne_v Ekspert
14. april 2006 - 18:11 #7
Building Portals with the Java Portlet API / Jeff Linwood, Dave Minter

er nok en af de mest kendte boeger

Portlets and Apache Portals / Stefan Hepper, Peter Fischer, Stephan Hesmer, Richard Jacob, David Taylor

udkommer 30. maj (siger www.amazon.com)

der er ogsaa en del boeger omkring WebSphere Portal & portlets
Avatar billede arne_v Ekspert
14. april 2006 - 18:17 #8
jeg har ikke slev laest boegerne

jeg laerte portlets ud fra de JW artikler + eksempler som kom med
portalerne (jeg har leget med Pluto og Liferay - jeg kasserede
Jetspeed, JBoss Portal og Exo meget hurtigt)
Avatar billede hekier Nybegynder
14. april 2006 - 18:17 #9
super - tak for det
Avatar billede hekier Nybegynder
14. april 2006 - 18:18 #10
hvorfor kasserede du Jetspeed - har du set på version 2??
Avatar billede arne_v Ekspert
14. april 2006 - 18:24 #11
simon havde faktisk nogle andre links her http://www.eksperten.dk/spm/689635
som du maaske ogsaa skal checke
Avatar billede arne_v Ekspert
14. april 2006 - 18:24 #12
Pluto var glimrende til at laere portlets med

ekstrem nem at komme igang med (men nok ikke egnet til serioes brug)

Jeg kan ikke huske hvad JetSpeed roeg ud paa, men formentlig 1) den kraever
Maven 2) den kommer ikke med saa meget faerdigt som Liferay/JBoss/Exo
Avatar billede hekier Nybegynder
14. april 2006 - 18:28 #13
ok - takker