Avatar billede cottontail Nybegynder
14. november 1999 - 11:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

PC låser ved scroll

Mit problem er, at min pc af og til låser sig, når jeg scroller. Det sker enten ved, at den går helt i stå, eller ved at den scroller lidt, hopper tilbage, scroller igen og fortsætter på edn måde. Det sker både når jeg scroller med mus og keyboard. Jeg kører med nyeste drivere til min logitech mouseman wheel.
Håber nogen kan hjælpe :)
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
14. november 1999 - 11:38 #1
Det er et generelt problem med scroll-mouse (både dem jeg prøvet fra Logitech & Micro$oft)

Mig bekendt er der ingen løsning...
Avatar billede cottontail Nybegynder
14. november 1999 - 11:47 #2
Men den låser også, selvom jeg bruger keyboardet til at scrolle
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
14. november 1999 - 16:47 #3
Jeg tør ikke svare på om det også gælder ved Scroll via keyboard, når en scroll-mouse er installeret... prøv evt. at skifte mouse driveren ud, til en der IKKE har scroll funktionen (og stadig kan styre musen, eg. standard ps/2, eller standard serial)... hvis du så kan scroll'e uden problemer er det driveren (og scroll funktionen) der er problemet!
Avatar billede herskegut Nybegynder
16. november 1999 - 10:34 #4
det kan ogås godt være noget med grafikkortet, hvis det ikke er noget der er noget godt nokget (ikke noget billigt lort) så køre det udemærket.
men hvis man har et gamelt skodkort, så lagger det for vildt, og ens spand fryser.
Avatar billede gnarf Nybegynder
16. november 1999 - 12:53 #5
Det er ihvertfald ikke alle computere med mus m. scroll knap der låser jævnligt. Jeg har både en coordless wheel mouse fra logitech, og en pilot+ wheel mouse fra logitech, og både med medfølgende drivere og nyeste drivere er der ingen problemer.

Jeg har dog haft enkelte problemer med scrollning i enkelte versioner af nvidia's beta drivere. Så jeg vil give herskegut ret.

Prøv eventuelt at opdatere grafikkort driverne.
Avatar billede dar Nybegynder
20. november 1999 - 13:39 #6
Det kan løses ved brug af norton utillities ver.4,0, hvilket, formentlig, kan downloades fra http://www.symantek.com
Avatar billede dar Nybegynder
20. november 1999 - 13:45 #7
RETTELSE: DET VIRKER LANGT BEDRE HVIS DU PRØVER PÅ http://shop.symantec.com/cgi-bin/trialware/Core/Core.pl?SubSite=se
Avatar billede dar Nybegynder
20. november 1999 - 13:46 #8
mouse man er ellers så absolut en god mus