Avatar billede mindplay Nybegynder
09. april 2006 - 14:50 Der er 15 kommentarer

spil og lodtrækninger - lovligt?

Jeg sidder med en idé til et site, hvor man mod betaling vil kunne deltage i lodtrækninger om forskellige præmier.

Er det overhovedet lovligt, at lave den slags sites i Danmark?

Og hvis det er, hvorledes (hvor hårdt) beskattes man af indtægten fra den slags forretning?

Eller hvis det ikke er lovligt, hvilke andre muligheder har man?

Er det lovligt/muligt f.eks. at oprette en offshore virksomhed, hoste sitet på en offshore server, og lade indtægterne gå ind på en offshore konto?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
09. april 2006 - 16:12 #1
Avatar billede diggerx Nybegynder
09. april 2006 - 21:39 #2
Det du beskriver lyder som det er et lotteri og der skal du have tilladelse fra politiet. Se: http://www.politi.dk/da/borgerservice/tilladelser/lotteri/ og som du kan se giver de ikke tillader til fordel for folks private bankkonto :-)

Men du kan jo undersøge lovgivningen i f. eks. england, hvor der er lidt mere spillerum.
Avatar billede mobius6 Juniormester
10. april 2006 - 21:49 #3
-- "Er det lovligt/muligt f.eks. at oprette en offshore virksomhed, hoste sitet på en offshore server, og lade indtægterne gå ind på en offshore konto?"

ja, der er muligt og forholdsvist nemt.
men med en folkeregisteradresse i Dk slipper du ikke for en skatteopgørelse til DK.
Avatar billede mobius6 Juniormester
10. april 2006 - 21:53 #4
men ellers kræver resten, fx i hong kong, blot en lejekontrakt fra kina, en gammel årsopgørelse fra DK samt en 15 linjer hensigtserklæring, en fuldmagt og 14 dages ventetid :-) (og ja det er fuldt ud lovligt)
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
10. april 2006 - 22:06 #5
Inden du begiver dig ud i noget, skal du sørge for at få helt styr på lovgivningen.
Jeg er en af dem som har fået brev fra told og skat med trussel om bøde og fængsel hvis ikke jeg fjernede nogle link.
Siden eksisterede udelukkende med baggrund i disse link, og jeg ringede derfor til hende.
Et af mine spørgsmål var: Er det så nødvendigt at oprette et firma i England eller andet sted for at kunne drive siden.
Svaret var: Uanset hvor du bor, så er danmark dit marked, og når du henvender dig til danske kunder, skal du følge dansk lovgivning.

Jeg havde ikke lyst til at fortsætte, så jeg lukkede ned igen.
Det kostede mig heldigvis ikke meget mere end domæne + hotel i et år, samt de arbejdstimer der var lagt bag.
Avatar billede diggerx Nybegynder
10. april 2006 - 22:19 #6
Eric - Hvad i alverden var der på de sider siden du fik den forklaring? med mindre det var noget der er forbudt at annoncere for i Danmark som f.eks. konkurrence ala tipstjenesten, lyder det meget mærkeligt.

Det plejer at være god latin at dansk lov gælder i Danmark og engelsk lov gælder i england og så fremdeles og jeg tror ikke der nogen engelsk lov der forbyder dig at have danmark som målgruppe.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
10. april 2006 - 22:33 #7
Det var så poker-links....

Det er ganske vist god latin, men der har i mange år været en offentlig kamp mellem spil-udbydere, og når der tages penge for det, så er det enten spil eller lotteri.

De skal nok have mange smuthuller som de kan tage en på.
Styres firmaet fra Danmark.... Ligger det på dansk server.... Ligger de på dansk domæne.... Bruges danske medier til markedsføring osv. osv.

Det kan da være at det går..... Men det er nok en god ide at have klare linier....
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
10. april 2006 - 22:44 #8
rettelse: mellem Told&skat og spil-udbyderne
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
10. april 2006 - 23:15 #9
Hvis du er fra Esbjerg-egnen kunne vi måske finde ud af noget sammen. Lever selv på fuldtid af Internettet
Avatar billede mindplay Nybegynder
12. april 2006 - 11:34 #10
Hvis nu virksomheden oprettes af en agent i udlandet, og sitet hostes af samme - og jeg så er ansat som f.eks. programmør eller webmaster i denne virksomhed ... så kommer MIN indtægt jo teknisk set ikke fra spil, selvom det er spil som virksomhedens egne indtægter kommer fra. Eller hvad? Kan den kringles på den måde?
Avatar billede mindplay Nybegynder
13. april 2006 - 22:13 #11
det er der ikke nogen der tør svare på eller hvad? :)

prøv lige at kigge her:

http://www.offshore-companies.co.uk/eng/offshore/shelf_companies_price_list/

det er da helt skørt, er det lovligt eller hvad? man kan bare købe et komplet selskab der ligger på en øde ø et sted, med en bankkonto i det caraibiske øhav, og så få fax og telefonbeskeder videresendt til sig selv... er det virkelig lovligt?? kan det overhovedet lade sig gøre, eller er hjemmesider af denne type bare svindel?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
13. april 2006 - 22:24 #12
Det er helt sikkert at det kan lade sig gøre, og mange gør det.

Jeg har selv overvejet det i ca. ½ år, men usikkerheden på at blive taget ved røven har afholdt mig.
Men det er 110% sikkert at jeg vil benytte et firma bosat i Danmark. Dernæst skal man nok søge lidt på firmanavnet i Goggle for at se om der skulle stå noget negativt om det pågældende firma
Et sted med mange ressourcer er www.amino.dk som er for iværksættere, og selvstændige generelt. Et godt sted at forespørge på sådan et emne....
Avatar billede mobius6 Juniormester
14. april 2006 - 05:46 #13
11:34:34--- nej din indtægt vil således være almindelig lønmodtager, du skal dog være opmærksom på at der de fleste steder ER en lovgivning omkring løn-niveau hvis du ikke er shareholder, du kan altså ikke bare lade firmaet give 9mio. i månedsløn. og at der også er almindelige faste udgifter forbundet med opstart fx minimumskrav til lokaler, revisor, computere, telefon mv. altså udgifter som du har også selvom du ikke har indtægt. (jeg har selv en håndfuld med rep- kontor)

Og JA det er fuldt lovligt, men det ER smartest at (om ikke andet i en periode) flytte din adresse tilpågældende land, så vil det eneste du skal dokumentere overfor SKAT i Dk at
"du betaler den skat i det pågældende land som du bør betale ifølge lokal lovgivning"
Som så hvis det fx er KIna, er helt op til dig selv :-)

og Ja! det er nemt, tager ca. 3 uger g kan gøres 5-6 steder i Verden (stor forskel dog HVOR du gør det)
Avatar billede mobius6 Juniormester
14. april 2006 - 05:50 #14
du får ingen garranti ved at bruge et dansk firma til det, de skal NØJAGTIGT de samme ting igennem som du selv skal, altså gøre det via et lokalt firma. De danske firma som lever af denne service lever udelukkende på folks usikkerhed, der er INTET de kan som du ikke selv kan på samme måde. (gælder ihvertfald for Hong Kong som er det "nemmeste" sted at gøre det :-)

i øvrigt koster det ca 1200USD de billigste steder + lidt håndøre til de stemler og kontioprettelse.
Avatar billede mobius6 Juniormester
15. juli 2006 - 14:28 #15
hvis den d¸de der, kunne du v¿lge at lukke sp¸rgsmålet ;)