Avatar billede cliv Nybegynder
09. april 2006 - 14:26 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Mailto links virker ikke i IE6 med brug af Outlook Express

Når jeg prøver at trykke på et mailto:emailadresse, bliver jeg bedt om at vælge en profil (aldrig sket før?). Normalt vil explore 6 bare åbne en ny email via Outlook express 6, men her bliver jeg altså spurgt, og ligegyldig hvad jeg indtaster får jeg følgende fejl:
"Microsoft Exchange"
"Mapi-spooleren kunne ikke startes. Luk alle postaktiverede programmer, inden du forsøger at logge på igen.
MAPI 1.0 [000004C7]"
Jeg forstår ikke hvorfor den ikke bare åbner en ny kladde, jeg har ikke (bevidst) haft noget at gøre med Microsoft Exchange.
Håber i kan hjælpe, mig med at få mailto links til at virke igen i IE6
Har bla. SP2. Norton Internet Security 2002.
Avatar billede never_mind Nybegynder
09. april 2006 - 15:34 #1
nu er det ikke sådan du har outlook installeret også, og har fået den valgt som standard program ?
Avatar billede cliv Nybegynder
09. april 2006 - 16:07 #2
Jeg er ikke sikker på at jeg forstår?
Jo, jeg har Outlook Express installeret, og det er den jeg ønsker at bruge som standard når jeg trykker på et mailto link.
Det der Microsoft Exchange er fuldstændig uønsket.
Avatar billede never_mind Nybegynder
09. april 2006 - 16:11 #3
har du outlook installeret ? er en del af office pakken og IKKE det samme som Outlook express
Avatar billede boxer Nybegynder
09. april 2006 - 16:23 #4
Prøv følgende:

I kommandoen Kør skriver du: sfc /scannow og trykker enter.
Så fejlrettes dll filerne i både Internet explorer og Outlook Express.

Ellers kan du følge forslagene herfra:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;318378
Avatar billede never_mind Nybegynder
09. april 2006 - 17:19 #5
er nu ret sikker på at det skyldes at OE ikke er sat som standard mail program, men outlook derimod er, den fejl kode har nemlig med outlook og ikke outlook express at gøre.
Avatar billede cliv Nybegynder
11. april 2006 - 10:30 #6
/scannow hjalp ikke på mit problem desværre
Og jeg har ikke lige lyst til at begynde at genindstallere noget, da jeg er bange for at miste mine data.
I IE6 er OE altså sat som standard mail program.
Dog har jeg fundet et andet sted hvor jeg får en lignende fejlmelding:
"Windows Messaging"
"The MAPI-Spooler could not be started. Close and restart all mail-enabled applications. MAPI 1.0 [000004C7]"
Det sker når jeg prøver at eksportere mine modtagne emails i Outlook Express, det er bla. en af grundende til at jeg ikke tør give mig i kast med en geninstallation af OE og IE6.
Avatar billede never_mind Nybegynder
11. april 2006 - 10:34 #7
http://support.microsoft.com/?scid=kb%3Bda%3B270670&x=13&y=13 det er hvordan du tager backup af dine mails
Avatar billede boxer Nybegynder
11. april 2006 - 11:21 #8
Så kan du prøve denne lille fil:
http://www.fbeej.dk/Programmer/iereg.zip
Den reparerer dll filerne og der ændres ikke på dine data.
Avatar billede never_mind Nybegynder
11. april 2006 - 11:23 #9
havde du office installeret ? hvis ja så fjern outlook fra pakken hvis du alligevel ikke benytter det program.
Avatar billede cliv Nybegynder
11. april 2006 - 11:31 #10
OK, nu har jeg taget backup af det mest nødvendige.
Din exe fil virkede ikke for mi anonym.
Jeg prøver at rode med office pakken nu.
Avatar billede cliv Nybegynder
11. april 2006 - 11:45 #11
Det var tydeligvis en fejl med Office pakken, for nu virker det. Derfor skal jeg bruge et svar never_mind.
Tak for hjælpen begge to
Avatar billede never_mind Nybegynder
11. april 2006 - 11:47 #12
det kommer her ;)