Avatar billede oziris Nybegynder
08. april 2006 - 20:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Grayscale og CMYK

Jeg skal sende nogle filer til offset tryk. Derfor skal de selvfølgeligt være i CMYK farver, men alt mit materiale er i gråtoner. Mit billedmateriale er oprettet i Grayscale mode i photoshop. Er jeg nødt til at konvertere filerne til CMYK mode eller tolkes grayscale som om jeg kun bruger den ene farvekanal (K)?
Avatar billede macintosse Nybegynder
08. april 2006 - 22:20 #1
Du bør ikke ændre dem til cmyk. hvis du laver dem til cmyk smider photoshop din rene sorte farve over i alle 4 kanaler hvilket sikkert ikke er hvad du ønsker, trykkeriet kan sagtens bruge dine filer og får kun K kanalen ud på film/plade
Avatar billede macintosse Nybegynder
08. april 2006 - 22:21 #2
husk nu dine filer skal være 300 dpi i 100% størrelse
Avatar billede oziris Nybegynder
09. april 2006 - 08:22 #3
Hej og takker. Det var lige det svar jeg håbede på :-) og jeps 300 dpi er det jeg arbejder i. Smid et svar.
Avatar billede macintosse Nybegynder
09. april 2006 - 12:22 #4
you welcome
Avatar billede ghetic Nybegynder
02. maj 2006 - 08:07 #5
Hvordan indstiller man til 300 dpi??
Avatar billede macintosse Nybegynder
02. maj 2006 - 08:24 #6
under image > image size