Avatar billede egebos Nybegynder
08. april 2006 - 16:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ONLINE-OFFLINE funktion

Jeg har lavet et community men har lidt problemer. Jeg har lavet en body onunload funktion så den åbner en popup som gør brugeren offline. Problemet er så at nogle folk bliver logget ud men nogle gør ikke, jeg ved så ikke om det er pga. de har popup blocker eller noget. Mit spørgsmål er findes der en anden funktion der logger en af når man bare trykker på "krydset"?
Avatar billede jakobdo Ekspert
08. april 2006 - 16:43 #1
Du kunne evt starte med at læse denne artikel: http://www.udvikleren.dk/Article.aspx?tech=6&id=148

Den er ganske god, og kan let udbygges.
Avatar billede mrjonez Nybegynder
09. april 2006 - 00:02 #2
istedet for at åbne et popup vindue, kunne du istedet kalde dit script der sætter folk offline vha. et GetXmlHttpObject i javascript...
se http://www.w3schools.com/ajax/ajax_database.asp
Det burde faktisk være mere nøjagtigt end metoden ovenstående artikel beskriver. Det eneste minus jeg kan se er at GetXmlHttpObject ikke understøttes i operabrowsere (...endnu) og hvis folk skulle have deaktiveret javascript...
Avatar billede egebos Nybegynder
10. april 2006 - 21:34 #3
Jeg forstår ikke rigtig det der. Kan du fortælle det på dansk :P?
Avatar billede egebos Nybegynder
17. april 2006 - 20:27 #4
Altså det på siden
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. april 2006 - 20:48 #5
Mit link eller mrjonez?
Avatar billede egebos Nybegynder
07. maj 2006 - 14:53 #6
Har ikke brug for det mere, hvis i vil have point så smid svar. Ellers gør jeg.
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. maj 2006 - 19:51 #7
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
13. maj 2006 - 12:34 #8
Takker for point.