Avatar billede javaspasser Nybegynder
08. april 2006 - 09:24 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ændre størrelse og timing i .FLA-fil

Hej :)

Jeg har en original Flash-fil som er lavet med billedskift mellem 3 billeder. Den har målene: 360 x 130px. Jeg vil gerne have den til at være 415 x 150 px, hvilket er samme format....bare større. Er det på nogen måneder muligt, da billeder bliver grumsede, hvis jeg på nuværende tidspunkt bare ændrer målene på .swf-filen.

Samtidigt skifter billeder for hurtigt...Jeg ville gerne have ca. 5 sekunder mellem hver skift...

Hvem kan hjælpe ? :)

Jeg kan maile den originale .FLA-fil

Knus Line
Avatar billede lyden Nybegynder
08. april 2006 - 10:43 #1
hvis det er bitmap billeder du har i din fil, kan du ikke opscalere uden pixellering. Hvis orginal filerne har en fornuftig opløsning, kan du jo lave et par billeder i ovenstående mål.

Hvis billederne skifter for hurtigt kunne du evt. tilføje flere frames imellem billederne.
Avatar billede javaspasser Nybegynder
08. april 2006 - 10:47 #2
Problemet er at jeg er elendig til FLASH og har stprt set opgivet efter flere timers prøven :/

Filen skal abre gøres større i formatet og timingen laves til 5 sek. mellem hvert billede...jeg kan godt finde ud af at indsætte 3 andre billeder i den rigtige størrelse efterfølgende...
Avatar billede javaspasser Nybegynder
08. april 2006 - 10:51 #3
Filen er købt på nettet og jeg regnede egentlig med at det umiddelbart var lige til at ændre i, men sådan skulle det ikke være....ÆV :(
Avatar billede mattias.dk Nybegynder
08. april 2006 - 11:22 #4
Du går ind i Flash, højreklikker på scenen og går ind i Document Settings, hvor du ændrer størrelsen. Samtidigt kan du kigge hvor mange FPS filmen står til at køre med, da det har indflydelse på hvor mange frames du skal indsætte for at øge skiftet med de 5 sekunder du ønsker.

For at indsætte flere frames, laver du en lodret markering (fx. 5 frames - i alle layers!) i din tidslinje, højreklikker og vælger Insert frame - så bliver de indsat på det valgte sted - dette kan du så gøre imellem hver keyframe, hvor dine billeder skifter

Ang. dine billeder, så laver du dem i den korrekte størrelse først - derefter går du ind i Flash > Filer > Import > To Library - hvis du så har valgt at kalde de nye filer det samme som de eksisterende, så bliver de overskrevet, hvis du siger Ja til dette - derved behøver du ikke at sætte dem ind manuelt, men måske kun justere placeringen

Hvis din Flash-fil er opbygget med Movieclips fx. så kan fremgangsmåden være lidt anderledes, men skulle være til at finde ud af

Du kan lægge din .fla fil op her: www.peecee.dk
Avatar billede javaspasser Nybegynder
08. april 2006 - 14:28 #5
Hej Mattias,

Jeg kan ikke uploade filen til PeeCee, grundet formatet. De accepterer vist ikke FLA-filer ?

Jeg har prøvet de ting du nævner, men uden held....
Hvis du gider og ikke skal bruge alt for meget tid på det, må du gerne skrive til mig på la(snabela)vba.dk, så sender jeg filen til dig :)

Efterføægende kan jeg selv indsætte de 3 billeder. Det kan jeg godt finde ud af...
Avatar billede mattias.dk Nybegynder
08. april 2006 - 15:06 #6
Nej, det skal være i en .zip - du kan sende på mattias [at] mattias.dk
Avatar billede javaspasser Nybegynder
08. april 2006 - 18:04 #7
Mattias er for sej :) Tusinde tak for hjælpen!!

Line
Avatar billede javaspasser Nybegynder
08. april 2006 - 18:05 #8
Skal lige finde ud af det med pointene
Avatar billede mattias.dk Nybegynder
08. april 2006 - 18:37 #9
Tror du skal trykke på det her svar
Avatar billede javaspasser Nybegynder
08. april 2006 - 18:43 #10
Tak igen :)