Avatar billede schredni Nybegynder
07. april 2006 - 21:24 Der er 4 kommentarer

Ny bærbar på trådløst netværk

Jeg har for nylig købt en ny bærbar med et trådløst netværkskort. Jeg har tidligere haft en anden bærbar, som koblede på mit internet via en trådløs forbindelse.

Problemet er nu, at jeg på min nye bærbare ikke kan finde den trådløse forbindelse! Når jeg går ind i netværksforbindelser og leder efter tilgængelige trådløse netværk, finder jeg kun et, som er helt åbent og som jeg har ræsonneret mig frem til må være naboens. Min egen router (en Sandberg Wireless G54) har fuld sikkerhed med kryptering.

Hvordan finder jeg den trådløse forbindelse, når nu en manuel 'eftersøgning' ikke giver noget resultat?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. april 2006 - 23:27 #1
Den vises ikke ved en standart søgning, fordi du har sat sikkerhed på Routeren. Nu skal du så bruge de samme koder på PC'en for at få en forbindelse.

Hvis du vil se beskyttede netværk (ikke bruge dem) kan du bruge www.stumbler.net
Avatar billede schredni Nybegynder
08. april 2006 - 12:18 #2
Hvordan kommer jeg så videre? Du siger, jeg skal bruge de samme koder for at opnå forbindelse? Så langt synes jeg ikke, jeg kommer....

Som en bonusoplysning kan jeg tilføje, at jeg ser det sikrede netværk, når jeg kommer det andet netkort i, det fra den gamle bærbare.
Avatar billede tumben Novice
08. april 2006 - 23:41 #3
...deter fordi der er macadressefiltrering i routeren....macadressen hører til den gamle netkort....derfor virker det når du sætter kortet over i den nye bærbare....

...altså sæt det gamle netkort i den nye.....
....gå så ind i routeren..har duu manualen?? ).....adressen er noget med http://192.168.0.1 eller lign...og find det med macadresser.....

for at finde macadressen på dit NYE indbyggede netkort....så sørg for at det er aktivt....gå¨så i start...kør....skriv cmd.....tryk enter....skriv ipconfig /all  ....tryk enter...og der står så macadressennn....og den skriver du ind i routeren...
Avatar billede tumben Novice
08. april 2006 - 23:46 #4
..hhmm på den anden side BURDE...du alligevel kunne SE...netværket med det NYE netkort...men bare ikke forbinde til nettet..HVIS macadressefilt. er til