Avatar billede russell Nybegynder
04. maj 2001 - 17:35 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

netstil og frames

Hvad er den generelle holdning om frames? Er det dårlig netstil at loade eksterne sider i ens egen frame? Jeg har kun en lille, smal frame i toppen af siden. Alle sider bliver så loadet i hovedframen. Interne og eksterne. Kan der opstå problemer der? Bliver min frame ikke bare betragtet som et selvstændigt vindue? Hvordan opfatter i det, når en side bliver loadet i en frame?
Avatar billede no_doubt Nybegynder
04. maj 2001 - 17:38 #1
Avatar billede plaf Nybegynder
04. maj 2001 - 17:43 #2
Jeg synes i hvert tilfælde, at det er møg irriterende, når nogen af mine hjemmesider bliver loaded i en anden hjemmesides frames. Siderne er ofte optimeret til 800*600 uden at der skal scrolles for meget, og så ser de altså helt forkerte ud, når de tvinges ind i andres rammer...
Derfor sætter jeg normalt et lille script, der tvinger mine sider ud af andres rammer!!!
Avatar billede no_doubt Nybegynder
04. maj 2001 - 17:44 #3
Hvorfor afviser du, det ER meningerne.
Avatar billede cyfer Nybegynder
04. maj 2001 - 17:46 #4
Jeg bruger selv frames. Og jeg bliver altid hakket ned for det:((
Selv synes jeg det er en skide smart løsning. Især hvis man skal loade en lidt tung menu.... .så den ikke skal lodes hele tiden.!!

Jeg tror at de folk der hakker ned på det at have frames. Det er folk som måske selv har brugt frames en gang, og så begyndte mange ligepludselig også at bruge det. Så er de måske lidt mobsede over det, eller irriterede over at det ikke længere er noget specielt som de kun havde...

Just an idea :))))))))))))
...Don\'t be mad...
Avatar billede cyfer Nybegynder
04. maj 2001 - 17:47 #5
plaf -:> Dem der har frames laver jo for det meste _blank fidusen, det er da det smarteste....
Avatar billede red_eagle Nybegynder
04. maj 2001 - 17:52 #6
cyfer>ZJa, jeg brugte det engang, men har vendt det ryggen, efter at jeg har lært noget php, og kan lave noget smartere med include()
Avatar billede plaf Nybegynder
04. maj 2001 - 17:53 #7
Jeg bruger da også gerne frames, men kan forstå, at det er \"håbløst umoderne\". Men hvis siden ikke henvender sig til \"computer-nørder\" og design-freaks, men helt almindelige brugere, så er det en løsning, der gør siden nem at loade og let at finde rundt i....
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
04. maj 2001 - 18:21 #8
Jeg det er MEGET svært at få frames til at hænge sammen. Altså lave en rigtig pæn side med frames. fx. som min gamle side: www.nokiaz.dk
der kan jeg ikke bruge frames til menuen.
Da jeg begyndte på php brugte jeg <? include(\"menu.php\"); ?> som red_eagle også siger.
include er en meget smartere løsning.
Ofte når man ser frames, så er det en tredelt side, venstre, top, midt, og med 3 forskellige farver. Det er sådan dem der er ny i faget som regel gør. Det er nok derfor der er nogen der siger, aaad frames. Det er fordi at det er noget nybegyndere gør.

men jeg vil helt klart anbefale at bruge include´s. Det holder bedste i længden. Hvis man skal have mange ting, så duer frames ikke.  fx. menuystem, nyheder i 1 side, indhod osv. Det er meget svært at gøre med frames.
Avatar billede plaf Nybegynder
04. maj 2001 - 18:48 #9
gizmo-gizmo: frames eller ej - siden skal OGSÅ være pæn i 800*600!! - uden alt for meget \"scrollen\"...
Avatar billede russell Nybegynder
05. maj 2001 - 11:16 #10
Ok - tak for svarene. Jeg kan se der er delte meninger. Nu må jeg jo tage en beslutning. Frames eller ikke frames...
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
05. maj 2001 - 11:23 #11
til en lille side kan man godt bruge frames, men hvis du skal lave en lidt støre side, men fx mange ting på forsiden ville det være dumt.
så bruge hellere include eller readfile
Avatar billede russell Nybegynder
05. maj 2001 - 11:32 #12
Kender du www.ask.com? Der bliver de eksterne sider vist i en frame. Jeg kan ikke rigtig blive enig med mig selv om det er smart eller irriterende.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
05. maj 2001 - 11:35 #13
kender den ikke.
kan ikk se noget der skulle være trals
Avatar billede fanzy Nybegynder
07. april 2002 - 17:12 #14
jeg fatter det ik jeg ny begynder på hp men hvordan laver man egentlig en HP?
Avatar billede fanzy Nybegynder
07. april 2002 - 17:13 #15
nej ups det ved jeg hvordan laver man en frames